Szkoła Podstawowa nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie realizuje projekt edukacyjny   w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „ Poznaj Polskę” . Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki .

Łączna wartość projektu: 19 600,00 zł

Dotacja celowa: 10 000 zł

Wkład własny: 9 600,00 zł

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie realizuje projekt edukacyjny Funduszu Edukacji Finansowej Ministerstwa Finansów „ Lekcje o Finansach”. Dofinansowano ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, których dysponentem jest Minister Finansów.

Łączna wartość projektu : 24 885,00

Dofinansowanie: 16 660,00

Wkład własny: 8 225,00

                                                           ślubowanie 1

     

                                                         

 

W dniu 19.10.2023r. odbyło się uroczyste ślubowanie naszych pierwszoklasistów. Uroczystość ta to bardzo ważne wydarzenie zarówno w życiu naszych uczniów jaki i ich rodziców. W tym roku do wspólnej zabawy  zaprosił nas znany wszystkim Plastuś wraz z koleżanką Tosią. Przygotowali oni szereg zadań, po wykonaniu, których nasi najmłodsi uczniowie mogli dołączyć do grona społeczności szkolnej.

Po uroczystym przywitaniu oraz słowach otuchy od pani Dyrektor Wioletty Nowakowskiej nasze pierwszaczki przystąpiły do zaprezentowania swoich umiejętności.

A były to miedzy innymi:

- zaśpiewnie przygotowanej piosenki

- zapakowanie do szkoły tylko potrzebnych rzeczy do nauki

- rozwiazywanie zagadek

- układnie z rozsypanki literowej wyrazów

- znajomość przepisów bezpiecznego zachowania się na drodze

- toczenie kapusty oraz sadzenie ziemniaków.

Po wykonaniu wszystkich zadań pani Dyrektor pogratulowała uczniom zdania „egzaminu pierwszoklasisty” i życzyła dalszych sukcesów w nauce.

Na koniec natapiała uroczysta przysięga ślubowania a dzieci zostały obsypane  deszczem mądrości.

 

                                      

nowa edycja zaproszenie 1 1024x576

 Nasza szkoła przystąpiła do programu AKTYWNI BŁĘKITNI, organizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, mające na celu poszerzenie wiedzy i świadomości, promującego proekologiczne postawy oraz wyrobienie wśród uczniów nawyków bezpiecznego i aktywnego korzystania z zasobów wodnych. W ramach programu będziemy korzystać z materiałów edukacyjnych zapewnionych przez organizatorów, podejmować różne działania na rzecz edukacji związanej z wodą,  brać  udział w pokazach z  zakresu ratownictwa wodnego, udzielania pierwszej pomocy  a także uczestniczyć  w konkursach. Uczniowie dowiedzą się jak oszczędzać  wodę i dbać o jej jakość, ale także zapoznają z jednymi z najdotkliwszych zjawisk  naturalnych jakimi są susza i powódź.

 

 Uczniowie młodszych klas  już we wrześniu rozpoczęli   cykl spotkań z przedstawicielami zawodów związanych z wodą. Pierwsza wizyta odbyła w Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie. Podczas wycieczki dzieci odwiedziły remizę, w której obejrzały wozy strażackie z ich pełnym wyposażeniem. Wysłuchały opowieści z akcji, w których uczestniczyli strażacy. Oglądały sprzęt do ratownictwa wodnego. Próbowały swoich sił w obsłudze węża strażackiego. Uczniowie uznali, że strażacy to bohaterowie, bo ratują ludzi i zwierzęta narażając swoje życie i zdrowie. 

 

9.AKILIADA baner 2

 

Projekt nagrodzony przez Komisję Europejską od września w naszej szkole

W trosce o zdrowie i prawidłowy rozwój dzieci, nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego, innowacyjnego projektu pn. AKILIADA.

To pierwszy taki w Polsce projekt łączący edukację z ruchem i zabawą. 

W roku szkolnym 2023/2024 dołączyliśmy do innowacyjnego projektu pn. AKILIADA. Inicjatywa jest odpowiedzią na rekomendację Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówiącą o minimum 60 minutach codziennej aktywności fizycznej, które są konieczne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Dodatkowo, edukacja w ruchu to dbałość nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. To także lepsze wyniki w nauce, rozwój kompetencji społecznych i dobra zabawa.

Projekt objęty jest honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Poprzez udział w AKILIADZIE, zabierzemy dzieci w fascynującą podróż edukacyjno-ruchową przez historyczne Igrzyska Olimpijskie do IO w Paryżu 2024! Przygodzie towarzyszyć będzie zdobywanie informacji o różnych dyscyplinach sportowych, a także o kulturach, językach oraz tradycjach wcześniejszych państw-gospodarzy IO, które po drodze odwiedzimy. Wszystko to okraszone zostanie zdrową porcją ruchu, gwarantującą dzieciom niezapomnianą zabawę!

Korzyści dla dzieci wynikające z udziału w projekcie

  • Lepsze wyniki w nauce

W AKILIADZIE nauka i aktywność fizyczna idą ze sobą w parze. Zaledwie kilka minut ruchu w czasie zajęć pomaga dzieciom łatwiej przyswajać informacje. To połączenie wpływa pozytywnie na zdolności poznawcze, przekładając się na lepsze osiągnięcia edukacyjne.

  • Prawidłowy rozwój fizyczny

Aktywność ruchowa odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju fizycznym dzieci. Regularny ruch wspiera m.in. wzrost i rozwój mięśni, kości oraz układu sercowo-naczyniowego i oddechowego, a także sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

  • Zdrowie psychiczne

Ruch ma korzystny wpływ nie tylko na ciało, ale także na zdrowie psychiczne. Dzięki aktywności dzieci mogą wyrażać emocje, rozładować napięcie i doświadczyć poczucia zadowolenia, co pozytywnie wpływa na ich samopoczucie. 

  • Rozwój kompetencji społecznych

Aktywność fizyczna w AKILIADZIE staje się doskonałą okazją do rozwijania kompetencji społecznych. Poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia, dzieci uczą się wzajemnego wsparcia, współpracy, szacunku

do innych i budowania relacji, a także radzenia sobie z trudnościami.

  • Dobra zabawa

Wykonując zadania ruchowe, osadzone w atrakcyjnej fabule, dzieci zostają uczestnikami pasjonujących przygód, które nie tylko dostarczają cennych treści edukacyjnych, ale także przynoszą wiele radości i uśmiechu. Czy istnieje lepszy sposób na pokonanie nudy wynikającej ze zbyt długiego siedzenia lub na rozładowanie nadmiaru energii?



 

klasa 4a - wychowawca mgr Śliwiak Anna  

1. Bartosz Kasperowicz - 5,91 zachowanie wzorowe
2. Wojciech Mazur 5,45 - zachowanie bardzo dobre

3.  Florian Czupajło 5,18 - zachowanie wzorowe

4. Szymon Glibowski 5,0 - zachowanie wzorowe 

5. Artur Skuratko 4,82  - zachowanie bardzo dobre 

klasa 4b- wychowawca mgr Malińska Iza

1. Filip Kryger-  6,00  zachowanie wzorowe 
2. Leon Badowski-  5,91  zachowanie wzorowe 
3. Julia Gapski - 5,91  zachowanie wzorowe 
4. Julia Kaliszuk - 5,82  zachowanie wzorowe 
5. Zuzanna Pietrzak - 5,73  zachowanie wzorowe 
6. Piotr Stempliński - 5,55  zachowanie wzorowe 
7. Emilia Grzesiewicz - 5,55  zachowanie wzorowe 
8. Alicja Ingielewicz - 5,27 zachowanie wzorowe 
9. Julia Plichta - 5,18  zachowanie wzorowe 
10. Jakub Pietrzak - 4,82  zachowanie bardzo dobre

klasa 5a - wychowaca mgr Książak Maria

1.Ślińska Justyna - 5,58  zachowanie wzorowe
2.  Kajda Amelia - 5,08  zachowanie wzorowe
3.  Szczęśniak Lena - 5,08  zachowanie wzorowe
4. Slipiko Piotr - 4,92  zachowanie bardzo dobre
7.
Letkiewicz Hanna - 4,91  zachowanie bardzo dobre
2.
Bazelska Maja - 4,83  zachowanie wzorowe
10.
Podgórska Lena  - 4,83  zachowanie  wzorowe
3.
Błachnio Wanessa - 4,75  zachowanie bardzo dobre
klasa 5b - wychowawca  mgr Zęgota Anna
1. Zielińska Małgorzata - 5.33  zachowanie wzorowe

2. Jasiewicz Mikołaj - 5.25  zachowanie bardzo dobre

3. Głąbicki Jakub - 5.00  zachowanie wzorowe

4. Kaczorek Michalina - 5.00  zachowanie wzorowe

5. Sierzputowska Marta - 5.00  zachowanie wzorowe

6. Jakimiak Julian - 4.92  zachowanie bardzo dobre

7. Jeżewska Oliwia - 4.83  zachowanie bardzo dobre

klasa 5c wychowaca mgr  Stachowicz Patryk 
1. Suchecka Julia
- 5,67 zachowanie wzorowe
2. Nadziejko Alicja
- 5,50  zachowanie wzorowe
3. Plichta Rafał
- 5,50  zachowanie wzorowe
4. Kunc Dominik
- 5,25  zachowanie bardzo dobre
5. Orłowska Wiktoria
- 4,75  zachowanie bardzo dobre
6. Kur
zątkowski Szymon - 4,75  zachowanie bardzo dobre

klasa 6a - wychowawca mgr Jarmoła Genowef

1.Nataniel Jakszewicz - 6,00  zachowanie wzorowe
2. Zofia Sobolewska - 6,00  zachowanie wzorowe

3. Maja Kaliszuk - 5,58 zachowanie wzorowe

4. Patrycja Kościug - 5,58  zachowanie wzorowe

5. Tomek Jędrzejczak - 5,50  zachowanie wzorowe

6. Hubert Graczyk - 5,42  zachowanie wzorowe

7. Małgorzata Dulisz - 5,33  zachowanie wzorowe

8. Alicja Denisiuk - 5,25  zachowanie wzorowe

9. Agata Ślińska - 5,25  zachowanie wzorowe

10.Oliwier Meredyk - 5,17  zachowanie wzorowe

11.Wojciech Borawski - 5,00  zachowanie wzorowe

12. Maja Pruska - 4,92  zachowanie bardzo dobre

13. Ignacy Marek - 4,92  zachowanie bardzo dobre

14. Mia Buraszewska - 4,75  zachowanie wzorowe

15. Kamil Kubik 4,75 wzorowe

klasa 6b- wychowawca mgr Cygan Joanna
1. Kalinowski Piotr - 4,75  zachowanie 
wzorowe
klasa 7a-  wychowawca mgr Pietrzak Monika
1. Franciszek Czupajło - 5,14  zachowanie wzorowe
2. Paweł Kwiatkowski - 4.93  zachowanie wzorowe

Klasa 8 b - wychowawca mgr Niewiadomski Roman  
1. Strzałkowska Anna - wzorowe i średnia 5,29
2. Golis Tymon - wzorowe i średnia 4,93

klasa 8a  wychowawca mgr A. Wolanowska
1.Antoni Dragun - 5,78 zachowanie wzorowe
2.Amelia Skowrońska -  5,65 zachowanie wzorowe
3.Martyna Jarczewska -  5,56 zachowanie wzorowe
4.Jakub Dróżka - 5,50 zachowanie bardzo dobre
5.Szymon Pilas -  5,39 zachowanie wzorowe
6.Edyta Olczak -  5,33 zachowanie wzorowe
7.Mateusz Giecewicz-  5,11 zachowanie wzorowe
8.Oskar Gajewski-  5,06 zachowanie bardzo dobre
9.Victoria Łukaszewska -  4,83 zachowanie wzorowe
10.Aleksandra Ingielewicz - 4,78 zachowanie wzorowe

klasa 8c wychowawca mgr Frąckiewicz Dariusz 
1. Grudzień Katarzyna - 5,72 zachowanie wzorowe  

2. Nikiperowicz Julian - 5,11 zachowanie wzorowe 

3. Sidorko Wiktoria - 5,11  zachowanie wzorowe 

4. Pilarczyk Julian - 4,78  zachowanie wzorowe