Dzieci z grupy 0A w ramach realizacji tematu - Ziemia - błękitna planeta przeprowadzały eksperymenty i uczestniczyły w  zabawach badawczych. Zabawa polisensoryczna pt. Ścieżka zmysłów doskonaliła wrażliwość zmysłową poprzez angażowanie zmysłu słuchu, smaku, dotyku, węchu oraz rozwijanie wzajemnego zaufania. Dzięki interaktywnym materiałom umieszczonym na ścieżce dzieci poznawały Ziemię różnymi zmysłami.

W grupie 0A przeprowadzony został cykl zajęć pt. Wśród malarzy i rzeźbiarzy. Celem zajęć było rozwijanie różnorodnej aktywności dziecka, wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia  i oglądania dzieł sztuki. Podczas zajęć - W pracowni artysty- dzieci stały się artystami malarzami i namalowały własne obrazy na płótnie. Poznały takie pojęcia jak: szkic, blejtram, sztalugi, paleta ,pejzaż,  martwa natura itp.

 

Przez cały tydzień dzieci zgłębiały tajniki wody. Z dużym zainteresowaniem obserwowały oraz samodzielnie wykonywały doświadczenia i eksperymenty, które pozwoliły im poznać stany skupienia wody. Dzieci badały co tonie a co pływa i czy woda ,,wędruje''. Zabawy z wodą bardzo podobały się wszystkim małym odkrywcom. Zachęcamy dzieci i rodziców do organizowania podobnych zabaw w domu. Małgorzata Szyfman

 

FONOLANDIA to program dotyczący odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z mediów cyfrowych i urządzeń mobilnych.W jego ramach odbyły się specjalne zajęcia dla dzieci w klasie OB,przeprowadzone przez panią Aleksandrę Marek i Agnieszkę Lasecką z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie. Zajęcia miały uświadomić dzieciom jak duży potencjał tkwi w mediach cyfrowych,ale też i jakie zagrożenia ze sobą niosą.
Małgorzata Szyfman

Siódmego listopada dzieci z klas zerowych ,,A'' i ,,B'' wzięły udział w warsztatach muzycznych ,które poprowadziła pani Ania Broda - wokalistka obdarzona niezwykłym,wyrazistym  głosem ,mistrzyni gry na cymbałach wileńskich,kompozytorka i autorka tekstów.Podczas warsztatów dzieci eksperymentowały z dżwiękiem i rytmem,uczyły się wpadających w ucho melodyjek i wyliczanek w towarzystwie cymbałów i liry korbowej,wspólnie grały na instrumentach perkusyjnych. 

Przez trzy dni dzieci w "zerówkach" musiały sobie radzić bez prawdziwych zabawek.  Budowały, sklejały, wycinały, malowały aby stworzyć własne zabawki z materiałów przyniesionych z domu. Były to kartony, opakowania po kosmetykach, jogurtach, butelki plastykowe, nakrętki, rolki po papierze itp.