PROCEDURA NADANIA IMIENIA

SZKOLE PODSTAWOWEJ NR5 W BRANIEWIE

 

 

REGULAMIN WYBORU PATRONA SZKOŁY

 

 

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • uzyskuje swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
  • promuje osobę patrona, jego postawę życiową i dokonania,
  • pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem,
  • może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach reprezentowanych przez patrona,
  • wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem,
  • nawiązuje współpracę ze szkołami o tym samym imieniu.

ZASADY WYBORU

 

  • Imię szkoły powinno nawiązywać do historii lub współczesności Polski, społeczności lokalnej, osiągnięć, ważnych kart z dziejów narodu.
  • Kandydatem na patrona nie może być osoba, której imię nosi inna szkoła w powiecie braniewskim.
  • W wyborach bierze udział cała społeczność lokalna (uczniowie, rodzice, nauczyciele, mieszkańcy Braniewa).
  • Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona znajdują się w Planie Pracy nad nadaniem imienia.
  • Dyrektor wraz z zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.

WYBORY KANDYDATA

  • Uprawnionymi do zgłaszania kandydatów są:

- Samorząd Uczniowski

- Rada Rodziców

- Rada Pedagogiczna

- mieszkańcy miasta Braniewa

  • Każdy organ może zgłosić maksymalnie dwóch kandydatów.
  • Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko lub nazwę kandydata na patrona z krótkim uzasadnieniem wyboru.
  • Podpisane przez osoby uprawnione zgłoszenia należy złożyć u dyrektora szkoły w terminie określonym w Planie Pracy.
  • Dyrektor i zespół koordynujący przygotuje alfabetyczną listę zgłoszonych kandydatur, którą opublikuje na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły.

WYBORY PATRONA

  • Wybory patrona szkoły odbędą się w listopadzie 2018r.  
  • Do głosowania uprawnieni są: nauczyciele, pracownicy szkoły, uczniowie, rodzice, mieszkańcy Braniewa.
  • Wybory przeprowadzi komisja powołana przez dyrektora szkoły.
  • Wybory przebiegają w sposób tajny, głos należy oddać osobiście.
  • Głosujący otrzymują karty do głosowania, odbiór karty potwierdzają własnoręcznym podpisem.
  • Głosować należy na jedną kandydaturę poprzez postawienie znaku X przy wybranym kandydacie.
  • Komisja po zakończeniu głosowania dokonuje podliczenia głosów.
  • Wyniki głosowania zostaną podane na stronie internetowej szkoły i na tablicy informacyjnej.
  • W przypadku, gdy dwóch lub więcej kandydatów uzyska jednakową największą liczbę głosów, kandydata wyłania komisja składająca się z przedstawicieli (po dwóch członków organów zgłaszających) oraz dyrektora szkoły.
  • Posiedzenie w/w komisji powinno odbyć się w terminie 21 dni.
  • Zatwierdzenie kandydata na patrona nastąpi na wspólnych zebraniach Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
  • Po zatwierdzeniu kandydata zostanie złożony wniosek o nadanie imienia Szkole Podstawowej w Braniewie do organu prowadzącego szkołę.

 

 

                                                             Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona