9.AKILIADA baner 2

 

Projekt nagrodzony przez Komisję Europejską od września w naszej szkole

W trosce o zdrowie i prawidłowy rozwój dzieci, nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego, innowacyjnego projektu pn. AKILIADA.

To pierwszy taki w Polsce projekt łączący edukację z ruchem i zabawą. 

W roku szkolnym 2023/2024 dołączyliśmy do innowacyjnego projektu pn. AKILIADA. Inicjatywa jest odpowiedzią na rekomendację Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówiącą o minimum 60 minutach codziennej aktywności fizycznej, które są konieczne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Dodatkowo, edukacja w ruchu to dbałość nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. To także lepsze wyniki w nauce, rozwój kompetencji społecznych i dobra zabawa.

Projekt objęty jest honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Poprzez udział w AKILIADZIE, zabierzemy dzieci w fascynującą podróż edukacyjno-ruchową przez historyczne Igrzyska Olimpijskie do IO w Paryżu 2024! Przygodzie towarzyszyć będzie zdobywanie informacji o różnych dyscyplinach sportowych, a także o kulturach, językach oraz tradycjach wcześniejszych państw-gospodarzy IO, które po drodze odwiedzimy. Wszystko to okraszone zostanie zdrową porcją ruchu, gwarantującą dzieciom niezapomnianą zabawę!

Korzyści dla dzieci wynikające z udziału w projekcie

  • Lepsze wyniki w nauce

W AKILIADZIE nauka i aktywność fizyczna idą ze sobą w parze. Zaledwie kilka minut ruchu w czasie zajęć pomaga dzieciom łatwiej przyswajać informacje. To połączenie wpływa pozytywnie na zdolności poznawcze, przekładając się na lepsze osiągnięcia edukacyjne.

  • Prawidłowy rozwój fizyczny

Aktywność ruchowa odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju fizycznym dzieci. Regularny ruch wspiera m.in. wzrost i rozwój mięśni, kości oraz układu sercowo-naczyniowego i oddechowego, a także sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

  • Zdrowie psychiczne

Ruch ma korzystny wpływ nie tylko na ciało, ale także na zdrowie psychiczne. Dzięki aktywności dzieci mogą wyrażać emocje, rozładować napięcie i doświadczyć poczucia zadowolenia, co pozytywnie wpływa na ich samopoczucie. 

  • Rozwój kompetencji społecznych

Aktywność fizyczna w AKILIADZIE staje się doskonałą okazją do rozwijania kompetencji społecznych. Poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia, dzieci uczą się wzajemnego wsparcia, współpracy, szacunku

do innych i budowania relacji, a także radzenia sobie z trudnościami.

  • Dobra zabawa

Wykonując zadania ruchowe, osadzone w atrakcyjnej fabule, dzieci zostają uczestnikami pasjonujących przygód, które nie tylko dostarczają cennych treści edukacyjnych, ale także przynoszą wiele radości i uśmiechu. Czy istnieje lepszy sposób na pokonanie nudy wynikającej ze zbyt długiego siedzenia lub na rozładowanie nadmiaru energii?



 

klasa 4a - wychowawca mgr Śliwiak Anna  

1. Bartosz Kasperowicz - 5,91 zachowanie wzorowe
2. Wojciech Mazur 5,45 - zachowanie bardzo dobre

3.  Florian Czupajło 5,18 - zachowanie wzorowe

4. Szymon Glibowski 5,0 - zachowanie wzorowe 

5. Artur Skuratko 4,82  - zachowanie bardzo dobre 

klasa 4b- wychowawca mgr Malińska Iza

1. Filip Kryger-  6,00  zachowanie wzorowe 
2. Leon Badowski-  5,91  zachowanie wzorowe 
3. Julia Gapski - 5,91  zachowanie wzorowe 
4. Julia Kaliszuk - 5,82  zachowanie wzorowe 
5. Zuzanna Pietrzak - 5,73  zachowanie wzorowe 
6. Piotr Stempliński - 5,55  zachowanie wzorowe 
7. Emilia Grzesiewicz - 5,55  zachowanie wzorowe 
8. Alicja Ingielewicz - 5,27 zachowanie wzorowe 
9. Julia Plichta - 5,18  zachowanie wzorowe 
10. Jakub Pietrzak - 4,82  zachowanie bardzo dobre

klasa 5a - wychowaca mgr Książak Maria

1.Ślińska Justyna - 5,58  zachowanie wzorowe
2.  Kajda Amelia - 5,08  zachowanie wzorowe
3.  Szczęśniak Lena - 5,08  zachowanie wzorowe
4. Slipiko Piotr - 4,92  zachowanie bardzo dobre
7.
Letkiewicz Hanna - 4,91  zachowanie bardzo dobre
2.
Bazelska Maja - 4,83  zachowanie wzorowe
10.
Podgórska Lena  - 4,83  zachowanie  wzorowe
3.
Błachnio Wanessa - 4,75  zachowanie bardzo dobre
klasa 5b - wychowawca  mgr Zęgota Anna
1. Zielińska Małgorzata - 5.33  zachowanie wzorowe

2. Jasiewicz Mikołaj - 5.25  zachowanie bardzo dobre

3. Głąbicki Jakub - 5.00  zachowanie wzorowe

4. Kaczorek Michalina - 5.00  zachowanie wzorowe

5. Sierzputowska Marta - 5.00  zachowanie wzorowe

6. Jakimiak Julian - 4.92  zachowanie bardzo dobre

7. Jeżewska Oliwia - 4.83  zachowanie bardzo dobre

klasa 5c wychowaca mgr  Stachowicz Patryk 
1. Suchecka Julia
- 5,67 zachowanie wzorowe
2. Nadziejko Alicja
- 5,50  zachowanie wzorowe
3. Plichta Rafał
- 5,50  zachowanie wzorowe
4. Kunc Dominik
- 5,25  zachowanie bardzo dobre
5. Orłowska Wiktoria
- 4,75  zachowanie bardzo dobre
6. Kur
zątkowski Szymon - 4,75  zachowanie bardzo dobre

klasa 6a - wychowawca mgr Jarmoła Genowef

1.Nataniel Jakszewicz - 6,00  zachowanie wzorowe
2. Zofia Sobolewska - 6,00  zachowanie wzorowe

3. Maja Kaliszuk - 5,58 zachowanie wzorowe

4. Patrycja Kościug - 5,58  zachowanie wzorowe

5. Tomek Jędrzejczak - 5,50  zachowanie wzorowe

6. Hubert Graczyk - 5,42  zachowanie wzorowe

7. Małgorzata Dulisz - 5,33  zachowanie wzorowe

8. Alicja Denisiuk - 5,25  zachowanie wzorowe

9. Agata Ślińska - 5,25  zachowanie wzorowe

10.Oliwier Meredyk - 5,17  zachowanie wzorowe

11.Wojciech Borawski - 5,00  zachowanie wzorowe

12. Maja Pruska - 4,92  zachowanie bardzo dobre

13. Ignacy Marek - 4,92  zachowanie bardzo dobre

14. Mia Buraszewska - 4,75  zachowanie wzorowe

15. Kamil Kubik 4,75 wzorowe

klasa 6b- wychowawca mgr Cygan Joanna
1. Kalinowski Piotr - 4,75  zachowanie 
wzorowe
klasa 7a-  wychowawca mgr Pietrzak Monika
1. Franciszek Czupajło - 5,14  zachowanie wzorowe
2. Paweł Kwiatkowski - 4.93  zachowanie wzorowe

Klasa 8 b - wychowawca mgr Niewiadomski Roman  
1. Strzałkowska Anna - wzorowe i średnia 5,29
2. Golis Tymon - wzorowe i średnia 4,93

klasa 8a  wychowawca mgr A. Wolanowska
1.Antoni Dragun - 5,78 zachowanie wzorowe
2.Amelia Skowrońska -  5,65 zachowanie wzorowe
3.Martyna Jarczewska -  5,56 zachowanie wzorowe
4.Jakub Dróżka - 5,50 zachowanie bardzo dobre
5.Szymon Pilas -  5,39 zachowanie wzorowe
6.Edyta Olczak -  5,33 zachowanie wzorowe
7.Mateusz Giecewicz-  5,11 zachowanie wzorowe
8.Oskar Gajewski-  5,06 zachowanie bardzo dobre
9.Victoria Łukaszewska -  4,83 zachowanie wzorowe
10.Aleksandra Ingielewicz - 4,78 zachowanie wzorowe

klasa 8c wychowawca mgr Frąckiewicz Dariusz 
1. Grudzień Katarzyna - 5,72 zachowanie wzorowe  

2. Nikiperowicz Julian - 5,11 zachowanie wzorowe 

3. Sidorko Wiktoria - 5,11  zachowanie wzorowe 

4. Pilarczyk Julian - 4,78  zachowanie wzorowe 

 

 

Szkolny Konkurs Ortograficzny o tytuł

„Mistrza Ortografii” i „ Mistrza Kaligrafii” rozstrzygnięty

Ciekawym wyzwaniem dla uczniów naszej szkoły był konkurs ortograficzny, który odbył się w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego . Jego celem było propagowanie poprawności ortograficznej oraz uwrażliwienie uczniów na piękno języka ojczystego.

Z ortograficznymi zawiłościami zmierzyli się uczniowie klas IV-VIII. W trudnej rywalizacji zwycięzcami zostali ci, którzy wykazali się najlepszą znajomością zasad pisowni oraz dbałością o estetykę i poprawność graficzną pisma.

Spośród 220 uczestników wyłoniono mistrzów:

„Mistrzowie Ortografii” w kategorii klas:

IV - Bartosz Kasperowicz

V- Mikołaj Jasiewicz

VI- Nataniel Jakszewicz

VII- Nina Matraszek

VIII-Amelia Skowrońska

Klasowi „ Mistrzowie Ortografii”

4b - Filip Kryger                  

5a - Justyna Ślińska          

5c- Dominik Kunc                

6b - Alicja Błaszczyk          

8b- Adam Juszczak

8c- Julian Nikiperowicz      

„ Klasowi Mistrzowie Kaligrafii”

4a- Bartosz Kasperowicz  

4b- Emilia   Grzesiewicz

5a- Wanessa Błachnio

5b- Mikołaj Jasiewicz                                                                                                                                                              

5c- Alicja   Nadziejko

6a- Zofia     Sobolewska

6b- Alicja Błaszczyk

7a- Pola Semeniuk

8a- Martyna Jarczewska

8b- Yulia Vasilevich

8c- Hanna Miszta

Pani Wioletta Nowakowska dyrektor szkoły podczas szkolnego apelu pogratulowała i wręczyła zwycięzcom dyplomy. Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni przez kolegów i koleżanki gromkimi brawami. Serdeczne podziękowania dla Rady Rodziców za ufundowanie nagród.

Gratulujemy! 😊 Polonistki

Literackie podium dla SP5! Nasi uczniowie najlepsi w powiecie!:)

Miło nam ogłosić, że uczniowie naszej szkoły zdobyli wszystkie miejsca na podium w II edycji Powiatowego Konkursu Historycznoliterackiego dla Szkól Podstawowych „ Każda epoka ma swe własne cele „- Pozytywizm”. Oto zwycięzcy:

I miejsce – Antoni Dragun kl. VIII a

II miejsce – Katarzyna Grudzień kl. VIII c

III miejsce - Tymon Golis kl. VIII b

Utalentowani uczniowie w naszej szkole nieustannie podejmują wyzwania w licznych projektach, konkursach humanistycznych i reprezentują szkołę na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim. Wśród nich na wyróżnienie zasługują również : Amelia Skowrońska, Jakub Dróżka, Mateusz Giecewicz z kl. VIII a.

Pani Wioletta Nowakowska dyrektor szkoły podczas szkolnego apelu pogratulowała zwycięzcom i wyróżnionym uczniom. Zostali oni nagrodzeni i uhonorowani przez kolegów i koleżanki gromkimi brawami za wiedzę, rzetelną pracę oraz zaangażowanie na rzecz języka ojczystego.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów literackich.

Dziękujemy organizatorom Liceum Ogólnokształcącego im. Feliksa Nowowiejskiego w Braniewie za zaproszenie do udziału w konkursie.

Opiekun merytoryczny uczniów: Aleksandra Wolanowska

Żołnierze Niezłomni, Żołnierze Wyklęci…

1 marca 2023 r. dyrekcja, nauczyciele, wychowawcy z uczniami upamiętnili

Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”.

W uroczystości, przybliżającej genezę wprowadzenia tegoż święta, wzięła udział młodzież z klas IV-VIII . Występujący uczniowie : Antoni Dragun, Martyna Jarczewska, Mateusz Giecewicz z kl. VIII a zaprezentowali sylwetki bohaterów antykomunistycznego podziemia.

Informacje o „Żołnierzach Niezłomnych” wzbogacone zostały prezentacją multimedialną pt.” Gajrowskie. Największa bitwa Żołnierzy Wyklętych” przygotowaną przez Amelię Skowrońską z kl. VIII a. Jej praca reprezentowała naszą szkołę podczas XI Ogólnopolskiego Konkursu Żołnierzy Wyklętych.

Na szkolnym korytarzu pojawiła się dekoracja upamiętniająca bohaterów, którzy tworzyli polskie, powojenne podziemie niepodległościowe.

Na zakończenie minutą ciszy uczciliśmy Ich pamięć – złożyliśmy kwiaty oraz zapaliliśmy znicz w przygotowanym miejscu pamięci. „Chwała Bohaterom...”

Tekst: A. Wolanowska