W ramach Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich 23.04.21018r. w bibliotece szkolnej odbył się turniej czytelniczy pt. „W krainie bajek”. Z tej okazji zaprosiliśmy reprezentacje dzieci ze Szkoły Podstawowej nr3 im. Senatu RP.

Turniej składał się z 5 konkurencji, podczas których uczniowie z klas III musieli wykazać się umiejętnościami takimi jak: znajomość autorów, bohaterów oraz tytułów poznanych wcześniej bajek, wyrażania się poprzez słowo, gest oraz mimikę oraz praca w zespole, komunikowanie się i dzielenie na role.

Jak co roku w świetlicy szkolnej odbyła się już V edycja akcji prozdrowotnej „Zdrowo jem więcej wiem”. Na zajęcia została zaproszona pielęgniarka szkolna, która zaprezentowała dzieciom piramidę zdrowia, omówiła zasady zdrowego żywienia.

Wychowawcy świetlicy szkolnej przeprowadzili w kl. VIb i IV d pogadankę promującą zdrowy styl życia. Uczniowie wykonali plakaty związane z tematyką zajęć. W młodszych klasach uczniowie wzięli udział w konkursie pt. „Jaki to owoc  i warzywo”. Na koniec wszystkie dzieci otrzymały jabłko i wspólnie wykonaliśmy sałatki owocowe i jarzynowe. 

 

W świetlicy szkolnej dnia13 czerwca 2017r odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Nauczyciele dzieciom” - przedstawienie pacynkowe pt. „Czerwony Kapturek”. Uczniowie mogli poznać losy Czerwonego Kapturka, babci i złego wilka, jak również dowiedzieć się jak być bezpiecznym i odpowiedzialnym podczas wakacji.

Informujemy, że zastały podjęte działania dotyczące nadania imienia Szkole Podstawowej Nr 5 w Braniewie. Opracowano plan i regulamin dostępny na stronie internetowej w dziale - Patron Szkoły.

W dniu 24.11.2017r. w bibliotece szkolnej odbyło się spotkanie z p. Jagodą Falarz autorką książek „Czytanki Piekarczyka” oraz „Wiersze z Ratusza”.

Podczas wizyty dzieci miały możliwość nie tylko zapoznania się z wierszami pani Jagody, ale również z historią ich powstawania.

Spotkanie miało na celu rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, ogólną popularyzacje książek dla dzieci oraz wyrobienie nawyku czytania, jako formy spędzania wolnego czasu.

Oprócz wysłuchania wierszy uczniowie rozwiązywali przygotowane przez pisarkę zagadki oraz obdarowani zostali słodkościami.

Po spotkaniu można było nabyć książeczki autorki wraz z dedykacja oraz autografem. W wydarzeniu wzięły udział dzieci z klas pierwszych oraz oddziałów zerowych.

 

Dnia 17 lutego 2017 roku nauczyciele świetlicy szkolnej wystawili teatrzyk pacynkowy

pt „ Kot w butach” na podstawie słuchowiska muzycznego wg utworu  Jana Brzechwy.  Jest to kolejna akcja z cyklu „ Nauczyciele dzieciom” Na spotkanie z bajką zostały zaproszone dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniowie z klas I-III wraz z wychowawcami. Dzień ten celowo został wybrany przez organizatorów, ponieważ  wszystkie koty, kotki i kociaki miały swoje święto. Sala świetlicy została udekorowana plakatami , książkami, maskotkami i pracami dzieci nawiązującymi do tego dnia. W rolę aktorów wcieliły się nauczycielki, które stworzyły bajkową scenografię i miłą atmosferę. W spotkaniu wzięła udział Pani logopeda Jolanta Witkowska, która przedstawiła swoje wiersze o kotach oraz przeprowadziła  w sposób zabawowy ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem onomatopei.

Logopeda JOLANTA WITKOWSKA

 

Godziny pracy logopedy
Dni tygodniaGodziny przyjęć
Poniedziałek 9:00 - 14:00
Wtorek 9:00 - 14:00
Środa 09:00 - 13:30
Czwartek 11:30 - 14:00
Piątek 10:00 - 13:30

Dzieci pracując ze mną uczą się poprawnej wymowy poprzez:

  • Ćwiczenia narządów mowy;
  • Ćwiczenia oddechowe;
  • Ćwiczenia artykulacyjno-słuchowe;
  • oraz gry i zabawy.

Rodzice mogą uzyskać informacje o stanie mowy swojego dziecka, oraz skorzystać z porady, co do sposobów terapii.

Pedagog Dorota Lubert

Godziny pracy pedagoga
Dni tygodniaGodziny przyjęć
Poniedziałek 10:00 - 12:30
Wtorek 10:15 - 14:15
Środa 08:00 - 12:30
Czwartek 11:30 - 16:00
Piątek 09:00 - 13:30

CZYM ZAJMUJĘ SIĘ PEDAGOG SZKOLNY?


Podstawową rolą pedagoga szkolnego jest przede wszystkim analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.

Pedagog szkolny prowadzi:

  • indywidualne rozmowy wspierające,
  • pomaga w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych w szkole,
  • prowadzi zajęcia w klasie.

Pedagog szkolny:

  • Diagnozuje i rozwiązuje konflikty rówieśnicze, wykorzystując w tym celu metody i techniki dostosowane do sytuacji.
  • Analizuje orzeczenia i opinie psychologiczne, pomaga w tworzeniu indywidualizowanych programów edukacyjnych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Wspomaga nauczycieli w przygotowywaniu dostosowań edukacyjnych i wychowawczych do indywidualnych potrzeb dziecka.
  • Na bieżąco współpracuje z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi i innymi instytucjami wspierającymi rodzinę.
  • Zajmuje się pomocą socjalną na terenie szkoły. Informuje o rodzaju pomocy. Współpracuje z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Strażą Miejską i Policją.
  • Koordynuje sprawy dotyczące bezpieczeństwa.

Szanowny Rodzicu, zwróć się pedagoga szkolnego gdy:

  • niepokoi Cie zachowanie dziecka,
  • chcesz porozmawiać o dzieckiem i Twoich z nim relacjach,
  • chcesz porozmawiać o funkcjonowaniu dziecka w szkole,
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
  • masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić,
  • szukasz pomocy.

A Wasze pociech mogą zwrócić się do pedagoga szkolnego, gdy:

  • czują się samotni i mają wrażenie, że nikt ich nie rozumie,
  • nie potrafią porozumieć się z kolegami lub nauczycielami,
  • potrzebują pomocy,
  • chcieliby z kimś porozmawiać,
  • mają trudności w nauce,
  • mają ciekawe pomysły, z którymi chcą się podzielić.

 

Rodzina

Podstawową siłą pedagogiczną jest dom rodzinny. Rodzinna najprościej mówiąc jest to komórka społeczna złożona z rodziców i przynajmniej jednego dziecka. To bardzo specyficzne środowisko. Nie ma innego tak prywatnego, intymnego i hermetycznego środowiska. To w tej społeczności dzieci rodzą się, stawiają pierwsze kroki. Rodzice obserwują pierwsze kroki, przeżywają swoje wzloty i upadki. W rodzinie jako najwcześniejszym środowisku społecznym zaspokajane są niezbędne dla prawidłowego rozwoju dziecka potrzeby: miłości, szacunku, uznania, akceptacji. Niezaspokojenie którejś z wymienionych potrzeb prowadzi do zaburzeń w zachowaniu dziecka, a nawet może spowodować trwałe ujemne rysy osobowości. Więź emocjonalna łącząca członków rodziny jest ważniejsza niż stosowane przez rodziców metody wychowania, które są skuteczne dopiero na podłożu tych związków. O charakterze więzi uczuciowych w rodzinie decyduje współżycie rodziców i ich stosunek do dzieci. Matka i ojciec są pierwszymi istotami, które zaspokajają podstawowe potrzeby, dając w ten sposób dowód własnej miłości i wywołując w nim uczucia podobne. Rodzice mogą być również pierwszymi, którzy są w stanie wypaczać osobowość dziecka przez mniej lub bardziej sztywny system nakazów i zakazów, a tym samym wywołać niepokój, pierwsze uczucia urazy i wrogości. Sposób w jaki rodzice przejawiają miłość względem siebie oraz dzieci jest bardzo ważny w kształtowaniu emocjonalnej atmosfery w rodzinie. Każde dziecko potrzebuje przejawów doceniania go i uznania. Z czasem wyrażana jest opinia, że w pewnym okresie czy etapie życia funkcje te przechodzą na pedagogów, szkołę. Nic bardziej mylnego. Stosunek dziecka do szkoły i nauczycieli, jego samopoczucie w gromadzie rówieśników, zależą od cech charakteru, postaw i nawyków obcowania z ludźmi, zaszczepionych dziecku przez jego dom rodzinny. Wstąpienie dziecka do szkoły powoduje zmiany w jego życiu i w jego stosunku do rodziców, co nie zmniejsza roli domu we wszechstronnym rozwoju dziecka. Jeżeli dziecku zabraknie opieki rodziny, to wówczas może się ono załamać w szkole pod względem rozwoju fizycznego, przyswajania wiedzy szkolnej, bądź pod względem rozwoju społecznego.

Rodzina to wielkie słowo, chociaż niektórzy uważają, że trochę się ono straciło na znaczeniu. W dobie kryzysu pewnych wartości oraz samej rodziny, sens tego słowa nabiera wielkiego znaczenia. Pułapka tkwi w tym samym. Rodzina przeżywa kryzys i to odbija się na dzieciach. Coraz częściej słyszymy o „wirtualnych rodzicach”. Dziecko zapatrzone w telefon, tablet czy spędzające mnóstwo czasu przed telewizorem i komputerem na stałe wdarł się w krajobraz rodzinny. Pedagodzy bija na alarm. Można dostrzec głębszy problem. Dzieci wychowywane są przez media, rodzice zaniedbujący rozmowy z dziećmi stawiają się na linii strzału przeróżnych pułapek w postaci środków psychoaktywnych, złego towarzystwa itd.. W tym może pomóc im szkoła. Nauczyciele to specjaliści, którzy wiedza jak i kiedy interweniować. Rodzice i nauczyciele powinni znać i rozumieć potrzeby psychiczne dziecka w młodszym wieku szkolnym oraz starać się je zaspokajać. Chodzi o wypracowanie takich metod współpracy między tymi dwoma środowiskami wychowawczymi by ich działanie było skoordynowane i skoncentrowane na wspólnej płaszczyźnie działania, jaką jest dobro dziecka. Wymaga to zatem wysiłków dwóch stron. Ze smutkiem należy stwierdzić, że badania wykonywane pokazują, że coraz mniej rodzina angażuję się w takie relacje. Wraz ze wzrostem dzieci maleje kontakt ze szkołą. I nad tym jest potrzeba zatrzymać się i wyciągnąć wnioski. To rodzina jest podstawowym środowiskiem wychowawczym. Wychowawczej działalności rodziny nie jest w stanie zastąpić żadne inne środowisko ze względu na typ więzi łączących z rodziną. Z uwagi, jaką przywiązuje się w każdej zbiorowości do posiadania rodziny, wynikają poważne konsekwencje natury wychowawczej, takie jak:

• troska o prawidłowy rozwój fizyczny dziecka, jego sprawność i zdrowie,

• troska o rozwój intelektualny (umysłowy),

• zaspokajanie potrzeb emocjonalnych (uczuciowych) dziecka, przy równoczesnym w zbogacaniu jego życia uczuciowego, rozwijaniu w nim dyspozycji pozytywnych przełamywaniu dyspozycji negatywnych,

• wdrażanie w kulturę własnego społeczeństwa, grupy społecznej, z którą jest się najściślej związanym, w kulturę ogólnoludzką,

• wpajanie społecznie akceptowanych zasad i norm moralnych,

• przygotowanie do samodzielnego życia, uodparnianie na napotykanie trudności i niepowodzenia, hartowanie charakteru i silnej woli,

• uczenie tolerancji dla wszelkiej odmienności poglądów (pod warunkiem, że nie są one szkodliwe czy groźne społecznie), cech indywidualnych, zainteresowań i dążeń. Z uwagi na powyższe z całą odpowiedzialnością należy zalecać pomoc rodzinie w przezwyciężaniu pułapek XXI wieku.

Dorota Lubert

Bibliografia:

• Jan Paweł II - "O zadaniach rodziny chrześcijańskiej w świecie współczesnym" KD, Częstochowa 1982,

• Jan Paweł II - "List do rodzin", KŚW, Poznań 1994, • Kościoła Katolickiego, Pallotinum, Warszawa 1994,

• Izabelska H. - "Szczęście dziecka", PWN, Warszawa 1988,

• Schwengeler B. - "Wychowanie - udręka czy przyjemność", PPZ, Arka, Sulejówek 1990.

PROCEDURA NADANIA IMIENIA

SZKOLE PODSTAWOWEJ NR5 W BRANIEWIE

 

 

REGULAMIN WYBORU PATRONA SZKOŁY

 

 

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • uzyskuje swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
  • promuje osobę patrona, jego postawę życiową i dokonania,
  • pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem,
  • może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach reprezentowanych przez patrona,
  • wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem,
  • nawiązuje współpracę ze szkołami o tym samym imieniu.

ZASADY WYBORU

 

  • Imię szkoły powinno nawiązywać do historii lub współczesności Polski, społeczności lokalnej, osiągnięć, ważnych kart z dziejów narodu.
  • Kandydatem na patrona nie może być osoba, której imię nosi inna szkoła w powiecie braniewskim.
  • W wyborach bierze udział cała społeczność lokalna (uczniowie, rodzice, nauczyciele, mieszkańcy Braniewa).
  • Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona znajdują się w Planie Pracy nad nadaniem imienia.
  • Dyrektor wraz z zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.

WYBORY KANDYDATA

  • Uprawnionymi do zgłaszania kandydatów są:

- Samorząd Uczniowski

- Rada Rodziców

- Rada Pedagogiczna

- mieszkańcy miasta Braniewa

  • Każdy organ może zgłosić maksymalnie dwóch kandydatów.
  • Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko lub nazwę kandydata na patrona z krótkim uzasadnieniem wyboru.
  • Podpisane przez osoby uprawnione zgłoszenia należy złożyć u dyrektora szkoły w terminie określonym w Planie Pracy.
  • Dyrektor i zespół koordynujący przygotuje alfabetyczną listę zgłoszonych kandydatur, którą opublikuje na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły.

WYBORY PATRONA

  • Wybory patrona szkoły odbędą się w listopadzie 2018r.  
  • Do głosowania uprawnieni są: nauczyciele, pracownicy szkoły, uczniowie, rodzice, mieszkańcy Braniewa.
  • Wybory przeprowadzi komisja powołana przez dyrektora szkoły.
  • Wybory przebiegają w sposób tajny, głos należy oddać osobiście.
  • Głosujący otrzymują karty do głosowania, odbiór karty potwierdzają własnoręcznym podpisem.
  • Głosować należy na jedną kandydaturę poprzez postawienie znaku X przy wybranym kandydacie.
  • Komisja po zakończeniu głosowania dokonuje podliczenia głosów.
  • Wyniki głosowania zostaną podane na stronie internetowej szkoły i na tablicy informacyjnej.
  • W przypadku, gdy dwóch lub więcej kandydatów uzyska jednakową największą liczbę głosów, kandydata wyłania komisja składająca się z przedstawicieli (po dwóch członków organów zgłaszających) oraz dyrektora szkoły.
  • Posiedzenie w/w komisji powinno odbyć się w terminie 21 dni.
  • Zatwierdzenie kandydata na patrona nastąpi na wspólnych zebraniach Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
  • Po zatwierdzeniu kandydata zostanie złożony wniosek o nadanie imienia Szkole Podstawowej w Braniewie do organu prowadzącego szkołę.

 

 

                                                             Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona

 

W czwartek 29.11.2017r. w bibliotece szkolnej obyło się uroczyste Pasowania na czytelnika uczniów klas pierwszych. To wyjątkowe wydarzenie miało na celu zachęcenie najmłodszych dzieci do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania przez nich umiejętności czytania.

Pierwsze spotkanie z biblioteką powinno na długo pozostać w pamięci dziecka, dlatego w tym dniu odwiedził nas specjalny gość w postaci wróżki, która przygotowała dla naszych przyszłych czytelników szereg zagadek, mających za zadanie sprawdzić ich znajomość bohaterów występujących w baśniach i bajkach. Następnie dzieci zapoznały się z 10 przykazaniami czytelnika, dzięki czemu poznały swoje obowiązki i zadania.

Wspólnie z bohaterami baśni Braci Grimm świetlica szkolna rozpoczęła okres karnawałowy. Dzieci z grup przedszkolnych i klasa I a obejrzała przedstawienie pacynkowe w wykonaniu  nauczycieli świetlicy i logopedy.  Uczniowie przenieśli się w świat  baśni i z ogromnym zainteresowaniem śledzili losy dziewczynki zwanej Kopciuszkiem.

Na koniec wszyscy zostali zaproszeni do wspólnej zabawy przy utworach muzyki popularnej oraz do śpiewania przy karaoke.

 

Witamy na oficjalnej stronie Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie. Będziemy się starali umieszczać tutaj wszystkie informacje związane z funkcjonowaniem Rady Rodziców.
Wszelkie pytania i wątpliwości proszę kierować na maila do Przewodniczącego Rady.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Pytania dotyczące finansów Rady Rodziców i wpłat proszę kierować na maila do Skarbnika Rady


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

28 września 2022 r. Rada Rodziców udzieliła absolutorium ustępującej Radzie. W trybie tajnego głosowania, spośród 21 reprezentantów klas wybrano
Prezydium Rady Rodziców na rok szkolny 2022/2023 w składzie:

PRZEWODNICZĄCY - ANETTA JAKSZEWICZ
Z-CA PRZEWODNICZĄCEGO -MONIKA GOŁĘBIEWSKA
SKARBNIK - KATARZYNA SKURATOWICZ
SEKRETARZ - ŻANETTA STANICKA

SKŁAD KOMISJI REWIZYJNEJ:
MAGDALENA KUŹMA

                                                                         ANNA DULISZ

CZŁONKOWIE:

Szanowni Państwo
Pragnę przybliżyć Państwu czym zajmuje się Rada Rodziców w naszej szkole.
Corocznie w trybie głosowania z grona rodziców wybierana jest Rada Rodziców w składzie: Przewodniczący, Z-ca Przewodniczącego, Sekretarz, Skarbnik, Komisja Rewizyjna, oraz Członkowie Prezydium. Wybory do Rad Oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym i należy przeprowadzić je w głosowaniu tajnym. Jednego ucznia może reprezentować tylko jeden rodzic. Rada Rodziców jest społecznym organem reprezentującym wszystkich rodziców uczniów szkoły, a jej kadencja trwa jeden rok szkolny. Rada Rodziców współpracuje z Dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz organizacjami działającymi w szkole.
Co roku uchwalany jest Regulamin działalności Rady Rodziców

Do kompetencji Rady Rodziców należy:
• Występowanie do dyrektora i innych organów szkoły z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły
• Uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczego skierowanego do uczniów, realizowanego przez nauczycieli
• Opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły
• Rada Rodziców ma prawo wyrażania swojej opinii o pracy szkoły, dyrektora i nauczycieli
• Przedstawiciele Rady Rodziców mają prawo uczestnictwa w komisji konkursowej wybierającej dyrektora szkoły
Celem Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców szkoły oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a w szczególności wspomagania realizacji celów i jej zadań.
Zajmujemy się również gromadzeniem funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł dla wspierania działalności szkoły, a także ustalamy zasady użytkowania tych funduszy. Fundusze ze składek wydawane są na podstawie uchwał w trybie głosowania. W każdym roku przygotowywany jest plan wydatków i sprawozdanie finansowe.
Rada Rodziców corocznie wydaje fundusze m.in na:
• Nagrody i dyplomy dla dzieci biorących udział w konkursach
• Bale karnawałowe, andrzejkowe, szóstoklasistów
• Leki, materiały opatrunkowe do gabinetu pielęgniarskiego
• Owoce, napoje i dekoracje na bale
• Pomoce dydaktyczne
• Artykuły biurowe dla Samorządu Szkolnego
• Nagrody dla uczniów złote dyplomy, medale,
• Nagrody książkowe dla najlepszych uczniów
• Książki pamiątkowe dla uczniów VI klas
• Wydatki okolicznościowe
Szanowni Państwo,
Dzięki Waszej pomocy i wsparciu finansowemu, możemy cały czas doskonalić naszą szkołę i uatrakcyjnić proces nauczania naszych dzieci, dlatego zachęcam Państwa do wpłacania składek na fundusz Rady Rodziców i branie czynnego udziału w naszej działalności.
Z poważaniem
Przewodniczący Rady Rodziców

 

Plan pracy dotyczący nadania imienia Szkole Podstawowej nr5 w Braniewie

 

DZIAŁANIA

TERMIN

1.      Powołanie na zebraniu Rady Pedagogicznej zarządzeniem dyrektora szkoły Zespołu Koordynującego do spraw wyboru Patrona,

w skład którego wchodzą:

– mgr Joanna Stemplińska – przewodnicząca

– mgr Małgorzata Dorawa – zastępca

– mgr Katarzyna Kurek

– mgr Patryk Stachowicz

 

kwiecień 2018r.

2.      Opracowanie przez Zespół Koordynujący

Planu Pracy nad nadaniem imienia szkole.

kwiecień 2018r.

3.      Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców, mieszkańców miejscowości

– informacja o podjęciu działań zmierzających do nadania imienia szkole

– zaznajomienie z planem działań podjętych

w celu wyboru patrona szkoły:

·       nauczycieli  – podczas zebrania Rady Pedagogicznej

·       uczniów – podczas godzin wychowawczych, pogadanka „W poszukiwaniu autorytetu; Kto może być patronem szkoły?”, strona internetowa szkoły

·       rodziców – w czasie zebrań informacyjnych, strona internetowa szkoły

·       mieszkańców – poprzez stronę internetową szkoły

– stworzenie  na stronie internetowej szkoły    dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia, publikowanie materiałów.

kwiecień-czerwiec

2018

4.      Opracowanie przez Zespół Koordynujący Regulaminu wyboru patrona szkoły.

czerwiec

2018

5.      Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły przez:

– nauczycieli i pracowników szkoły

– uczniów (ankieta, konkurs plastyczny)

– rodziców (ankieta na stronie internetowej szkoły )

– mieszkańców Braniewa (sonda uliczna)

wrzesień

2018

6.      Prezentacja wybranych kandydatów na patrona

(opracowanie biogramów, tablice informacyjne,

zajęcia z uczniami).

październik 2018

7.      Wybory patrona szkoły.

listopad2018

8.      Ogłoszenie informacji o wyborze patrona.

listopad 2018

9.      Zatwierdzenie kandydata na patrona przez Radę Pedagogiczna, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.

listopad/grudzień 2018

10.    Złożenie wniosku o nadanie imienia do organu

prowadzącego szkołę.

grudzień   2018

11.    Popularyzacja postaci patrona

(prezentacje, konkursy, wystawy, pozyskanie

do biblioteki pozycji książkowych związanych

z patronem).

styczeń-marzec 2019

12.    Przygotowanie uroczystości nadania imienia

szkole.

marzec 2019

13.   Uroczystość nadania imienia Szkole

Podstawowej Podstawowej nr 5 w Braniewie

– Msza św.

– poświęcenie sztandaru

– odsłonięcie tablicy pamiątkowej

– część artystyczna.

kwiecień 2019 r.

 

 

 

,,Misie gładkie i różowe, brązowe i białe do przytulania są doskonałe.

Każdy miał kiedyś jakiegoś misia, misia Kubusia, Uszatka, Gabrysia. I wszyscy wiemy to nie od dzisiaj, że dobrze być przyjacielem misia. Więc przeczytajcie w dowód przyjaźni zwykłą historię o misiach z mojej wyobraźni.” Tak rozpoczyna się krótki wstęp o pewnych pluszakach, które zagościły kilka lat temu z dziećmi w klasie.

Dnia 08 czerwca 2018 roku grupa sześciolatków wraz z paniami wychowawczyniami z Miejskiego Przedszkola nr 4 w Braniewie odwiedzili naszą szkołę.

„ Drodzy, szanowni, zacni goście!. Zapraszamy do obejrzenia bardzo groźnej opowiastki o strasznym wawelskim smoku. Moja babka od swej prababki usłyszała tę opowieść. Działo się to dawno temu, przed wiekami na wspaniałej polskiej ziemi”. Tymi słowami nauczycielki świetlicy zaprosiły gości do wspólnego obejrzenia przedstawienia pacynkowego pt. „ O wawelskim smoku”.

W dniu 15.12.17r. w ramach projektu „Propagowanie kultury fizycznej i sportu poprzez lekkoatletykę” odbyły się zawody w skoku wzwyż w wśród klas VIA i VIB. Zajęcia zostały przeprowadzone dzięki współpracy Stowarzyszenia Braniewskie Centrum Rozwoju ze Stowarzyszeniem Warmiaczek działającym przy naszej szkole. Dzięki temu uczniowie zyskali nowy sprzęt sportowy w postaci piłek i oznaczników sportowych. Zwycięzcą turnieju został Igor Klimski z klasy VIA.

 

 

 

 

PRZEDSZKOLAKI

Lena Podgórska

Igor Paturalski

Tymoteusz Wasilewski

Amelia Ćwikła

Jakub Olewiński

Nataniel Jakszewicz

Bartosz Kunkowski

 

SKŁAD POCZTU SZTANDAROWEGO NA ROK 2023/2024

  1. Hubert Graczyk 
  2. Patrycja Kościug 
  3. Maja Kaliszuk 

SKŁAD POCZTU FLAGOWEGO NA ROK 2023/2024

  1. Nataniel Jakszewicz
  2. Zofia Sobolewska
  3. Karolina Przypek

Dnia 22 maja dzieci z grupy „0”C wybrały się na wycieczkę do Straży Pożarnej, aby poznać tajniki pracy strażaków. W trakcie spotkania strażacy zapoznali dzieci z ciekawostkami związanymi z ich pracą. Przedszkolaki dowiedziały się , w jakich okolicznościach można wzywać straż pożarną oraz utrwaliły sobie numer do Straży Pożarnej-998. Największe jednak zainteresowanie wzbudziły wozy strażackie. Dzieci mogły je oglądać z bliska oraz podziwiać ich wyposażenie. Przez chwilę maluchy mogły poczuć się jak strażacy, przymierzając hełmy strażackie, siedząc w wozie strażackim, a nawet potrzymać wąż strażacki. Przedszkolaki wykazały ogromne zainteresowanie spotkaniem, podczas którego nabyły cenną wiedzę z zakresu edukacji przeciwpożarowej.

 

        Z taką propozycją do uczestników wychodzi EXPERYMENT, obiekt  znajdujący się w Gdyni, który zachęca do czynnego udziału każdego, kto chciałby doświadczyć oraz przyjrzeć się zjawiskom otaczającego nas świata przyrody, tajemnic zdrowia, lub znaczenia wody.

 

Dnia 15 listopada 2016 roku świetlica szkolna zaprosiła dzieci z oddziałów przedszkolnych i klasę I a na spotkanie z baśnią. W role aktorów  wcieliły się nauczycielki : pani B. Misiewicz, D. Pękala, J. Stemplińska , które posługując się  pacynkami wprowadziły dzieci w zaczarowany świat baśni Braci W., J. Grimm.

Skład Samorządu Uczniowskiego:

  • PRZEWODNICZĄCA- POLA SEMENIUK - 8A
  • ZASTĘPCA - MAŁGORZATA DULISZ - 7A
  • ZASTĘPCA - KAROLINA PRZYPEK- KL. 7B

Opiekun Samorządu Uczniowskiego :

             PATRYK STACHOWICZ

Aktywni członkowie:

  • Lena Reszke - 8A
  • Błażej Skuratko - 7B
  • Zosia Sobolewska - 7A
  • Rafał Plichta - 6C
  • Adrianna Błaszczak- 6C
  • Zosia Kowalczyk - 6B
  • Julek Jakimiak - 6B
  • Maja Bazelska - 6A
  • Justyna Ślińska  6A

Najważniejszym zadaniem Samorządu Uczniowskiego jest organizacja życia szkolnego w sposób zachowujący właściwe proporcje między nauką, a zajęciami rozwijającymi i zaspokajającymi zainteresowania uczniów naszej Szkoły.

Główne kierunki działalności Samorządu Uczniowskiego to:

  • praca uczniów na rzecz wspólnej działalności na terenie klasy, szkoły, środowiska lokalnego;
  • kształtowanie obowiązkowości i odpowiedzialności uczniów;
  • organizacje imprez szkolnych, kulturalnych i sportowych;
  • kształtowanie właściwych postaw patriotycznych;
  • wspieranie akcji charytatywnych oraz działań proekologicznych.

Samorząd Uczniowski jest wspaniałym polem do działania dla osób aktywnych, które nie tylko chcą się sprawdzić, ale i pomóc innym.
Opiekunami Samorządu Uczniowskiego klas IV-VI są Panie: mgr Iza Malińska i mgr Małgorzata Dorawa

Dnia 19 kwietnia dzieci z grupy 0C obchodziły Dzień Marchewki. W tym dniu przedszkolaki ubrały pomarańczowe stroje, a na głowach miały „marchewkowe” czapeczki i opaski. Dzieci poznały walory odżywcze i smakowe marchewki, a następnie wypiły sok marchewkowy. Podczas zajęć przedszkolaki obejrzały bajkę o marchewce oraz uczestniczyły w zabawach i zajęciach ruchowych. Wykonały również pracę plastyczną pt. „Wesoła Marchewka”. Na koniec zajęć maluchy otrzymały „marchewkowe” ordery.

 

 

Stowarzyszenie rodziców i nauczycieli – Warmiaczek wraz z radą rodziców ogłaszają kiermasz wielkanocny połączony z aukcją.

Zasady:

  1. Wszystkie ozdoby związane z tradycją Świąt Wielkiej Nocy wezmą udział w kiermaszu.
  2. Wszystkie wypieki wielkanocne (baby, babeczki, mazurki i inne) wezma udział w licytacji.
  3. Przebieg uświetnimy koncertem „Piosenki Radosnej” w którym wezmą udział wszyscy uczniowie naszej szkoły.
  4. Wszystkie prace prosimy złożyć w dniu 03.04.2017 do wychowawców klas.
  5. Kiermasz odbędzie się 04 – 06.04.2017 w godzinach 9:00 – 13:00. Aukcja i koncert 04.04.2017 o godz. 16:00

 

 

Po raz kolejny świetlica szkolna przygotowała przestawienie dotyczące zdrowego odżywiania. W role aktorów wcielili się uczniowie klasy VI b.

Akcja miała na celu uświadomienie uczniom klas IV-VI jak ważne jest zwracanie uwagi na to , co jemy i jaki to ma wpływ na zdrowie i rozwój ich młodych organizmów.

CEREMONIAŁ SZKOLNY Z WYKORZYSTANIEM SZTANDARU

Ceremoniał szkolny jest opisem przeprowadzenia uroczystości z udziałem sztandaru szkolnego i samej celebracji sztandaru. Stanowi integralną część uroczystości oraz imprez szkolnych.

NASZ SZTANDAR

Sztandar szkolny dla społeczności szkolnej jest symbolem Polski, oraz Szkoły. Uroczystości z udziałem sztandaru wymagają zachowania powagi, a przechowywanie, transport i przygotowanie sztandaru do uroczystości właściwego poszanowania. Sztandar jest przechowywany w Gabinecie Dyrektora Szkoły w zamkniętej gablocie. W tej samej gablocie znajdują się insygnia pocztu sztandarowego.

Poczet sztandarowy powinien jest wytypowany z uczniów wyróżniających się w nauce o nienagannej postawie i wzorowym zachowaniu w następującym składzie: chorąży (uczeń) i asystujący (dwie uczennice). Kandydatury pocztu sztandarowego są przedstawiane przez opiekuna pocztu na czerwcowej radzie pedagogicznej i przez nią zatwierdzone. Kadencja pocztu trwa jeden rok. Decyzją rady pedagogicznej uczniowie mogą być odwołani ze składu pocztu sztandarowego. W takim przypadku dokonuje się wyboru uzupełniającego. Chorąży i asysta powinni być ubrani w strój galowy. Uczeń - ciemne spodnie, biała koszula. Uczennice - białe bluzki i ciemne spódnice.

INSYGNIA POCZTU SZTANDAROWEGO:

  • biało-czerwone szarfy przewieszone przez prawe ramię, zwrócone kolorem białym w stronę kołnierza, spięte na lewym biodrze;
  • białe rękawiczki.

CHWYTY SZTANDARU

Postawa zasadnicza - sztandar położony na trzewiku drzewca przy prawej nodze na wysokości czubka buta. Drzewce przytrzymywane prawą ręką na wysokości pasa. Lewa ręka jak w postawie zasadniczej.

Postawa spocznij - sztandar trzymany przy prawej nodze jak w postawie „zasadniczej”. Chorąży i asysta w postawie „spocznij”.

Postawa na ramię - chorąży prawą ręką (pomagając sobie lewą) kładzie drzewce na prawe ramię i trzyma je pod kątem 45° w stosunku do ramienia. Prawa ręka wyciągnięta wzdłuż drzewca.

Postawa prezentuj - z postawy „zasadniczej” chorąży podnosi sztandar prawą ręką i pionowo do góry wzdłuż prawego ramienia a dłoń prawej ręki trzyma na wysokości barku. Następnie lewą ręką chwyta drzewiec sztandaru tuż pod prawą i opuszcza prawą rękę na całej jej długości, obejmując dolną część drzewca. Asysta w postawie „zasadniczej”.

Salutowanie sztandaru w miejscu - wykonuje się z postawy prezentuj – Chorąży robi zwrot w prawo skos z równoczesnym wysunięciem lewej nogi w przód na odległość jednej stopy i pochyla sztandar do przodu pod kątem 45°. Po czasie „salutowania” przenosi sztandar do postawy „prezentuj”.

Salutowanie sztandarem w marszu - z położenia „na ramię” w taki sam sposób jak przy salutowaniu w miejscu. Komendy: „na prawo patrz” - pochyla sztandar „baczność ”- bierze sztandar na ramię.

CEREMONIAŁ UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH Z UDZIAŁEM SZTANDARU

Komendy. Opis sytuacyjny zachowania się uczestników po komendzie.

WPROWADZENIE SZTANDARU

1. „Proszę o powstanie”

Uczestnicy powstają przed wprowadzeniem sztandaru.

Poczet -przygotowanie do wyjścia postawa „na ramię”.

2. „Baczność - sztandar wprowadzić”

Uczestnicy w „postawie zasadniczej”.

Poczet - wprowadzenie sztandaru w „postawie na ramię w marszu” - zatrzymanie na ustalonym miejscu – postawa „prezentuj”.

3. „Do hymnu”

Uczestnicy w „postawie zasadniczej”.

Poczet – „postawa salutowanie w miejscu”.

4. „Po hymnie”

Uczestnicy w „postawie spocznij”.

Poczet- „postawa spocznij”

5. „Można usiąść”.

Uczestnicy siadają.

Poczet- „postawa spocznij".

WYPROWADZENIE SZTANDARU

1. „Proszę o powstanie”

Uczestnicy powstają.

Poczet - „postawa spocznij”

2. „Baczność - sztandar wyprowadzić”

Uczestnicy w „postawie zasadniczej”.

Poczet- wyprowadzenie sztandaru - „postawa na ramię w marszu”.

3. „Spocznij”

Uczestnicy siadają.

CEREMONIAŁ PRZEKAZANIA SZTANDARU

Komendy. Opis sytuacyjny zachowania się uczestników.

1. Proszę wstać.

Uczestnicy wstają „postawa spocznij”.

2. „Poczet sztandarowy oraz nowy skład pocztu do przekazania sztandaru- wystąp”

Uczestnicy „postawa zasadnicza”.

Poczet- „postawa zasadnicza” do „postawy prezentuj”

Nowy skład pocztu występuje i ustawia się z przodu sztandaru - „postawa zasadnicza”.

3. „Baczność- sztandar przekazać”

Uczestnicy „postawa zasadnicza ”

Dotychczasowa asysta przekazuje insygnia - ustawia się obok nowej asysty po lewej i prawej stronie

Chorąży:

  • podaje sztandar jednej z asysty,
  • przekazuje szarfę potem rękawiczki,
  • następnie odbiera sztandar i przekazuje go nowemu chorążemu i mówi: „Przekazujemy Wam sztandar szkoły-symbol patriotyzmu i tradycji, noście go z dumą i honorem”

Sztandar w „postawie spocznij”.

4. „Baczność ustępujący poczet odmaszerować”

Uczestnicy w „postawie zasadniczej” nagradzają barwami ustępujący poczet, który przechodzi na wyznaczone miejsce.

Nowy poczet- „postawa zasadnicza”.

5. „Baczność - sztandar wyprowadzić”

Uczestnicy – „postawa zasadnicza”.

Nowy poczet- z „postawy zasadniczej - postawa na ramię w marszu”.

6. „Spocznij”

Uczestnicy siadają.

UDZIAŁ SZTANDARU W UROCZYSTOŚCIACH POZA TERENEM SZKOŁY

Sztandar szkoły może brać udział w uroczystościach rocznicowych organizowanych przez administrację samorządową i państwową oraz w uroczystościach religijnych - mszy świętej.

Dnia 8 listopada dzieci z grupy „0” C wzięły udział w akcji „Śniadanie Daje Moc”. W zorganizowaniu akcji pomogli rodzice czterolatków, którzy przygotowali kolorowe kanapeczki, sałatki owocowe, zabawne zwierzątka z jajek, warzyw i owoców oraz wiele innych smacznych i zdrowych przekąsek. Dzieci dowiedziały się jaką rolę odgrywa śniadanie w diecie człowieka i jak ważne jest zdrowe odżywianie.

 

Braniewo było jednym z miast w województwie elbląskim, gdzie zajęcia w szkołach podstawowych odbywały się przez 6 dni w tygodniu. Wiązało się to z bardzo trudną sytuacją lokalową miejscowych szkół. Od dawna, marzeniem braniewskich władz oświatowych była nowa, 34 – oddziałowa szkoła z salą gimnastyczną z prawdziwego zdarzenia, z urządzeniami do rekreacji i własnym basenem. Niestety koszt wzniesienia takiego kompleksu obliczało się na około 3 miliardy złotych. Jak się mają owe koszty do kwot przeznaczanych rocznie na inwestycje oświatowe w Elbląskiem, niewiele przekraczające sumę 600 milionów – lepiej nie wspominać.

I oto marzenie o nowej szkole ma szansę się ziścić. Byłe tzw. „białe koszary”, dokumentem wydanym przez ówczesne Dowództwo Pomorskiego Okręgu Wojskowego przekazane zostały na ręce władz miasta, braniewskiej społeczności. Są to 4 obszerne budynki, w tym sala gimnastyczna. Wszystkie budynki wymagają remontu i adaptacji na potrzeby oświatowe. Koszt owych przeróbek i remontów, jak wymiana stolarki, podłóg, centralnego ogrzewania oraz przełożenia instalacji elektrycznej zamknie się kwotą ok. 300 milionów złotych. Władze miasta przeznaczyły „od zaraz” 50 mln, a cały proces adaptacyjny, byłych koszar na placówkę oświatową realizowany będzie etapami. Jest nadzieja, że na miejscu byłych koszar powstanie miasteczko oświatowe – z piękną szkołą podstawową na tysiąc uczniów, ośrodkiem szkolno–wychowawczym dla około 60 wychowanków, obiektami sportowymi. Rozpoczynający się w tych dniach remont pozwoli, według władz oświatowych, na wprowadzenie już we wrześniu do nowej szkoły klas I–III. Jeszcze jesienią br. przekazany zostanie drugi budynek, na wiosnę przyszłego roku – trzeci itd

W powstawaniu Szkoły wyraźnie zarysowały się III etapy.

  1. organizacja placówki.

  2. rozwój i adaptacja obiektów – zmiana organu prowadzącego.

  3. podział szkoły na podstawową i gimnazjum – reforma oświaty.


Ad.1.Organizacja palcówki

Na początku września ‘89 został powołany na stanowisko Dyrektora Szkoły mgr Leszek Szamotuło.

W tym samym czasie dla całego obiektu szkoły podstawowej, rozpoczęto prace koncepcyjno–projektowe. Remont kapitalny – adaptacja rozpoczęła się w listopadzie ‘89 od budynku nr 6, który miał służyć jako budynek dydaktyczny.

Zmiany ustrojowe i gospodarcze w kraju mocno zachwiały realizacją zadań związanych z powstawaniem SP 5. Poddawano w wątpliwość inaugurację roku szkolnego 90/91 w nowym obiekcie. Ale, dzięki uporowi i determinacji wszystkich zainteresowanych stron, 1 IX 1990 r. rozpoczęliśmy naukę w nowym budynku, mając do dyspozycji 15 izb lekcyjnych, a w nich przysłowiową kredę i tablicę. W szkole zaczęła funkcjonować biblioteka z podręcznym, niezbędnym księgozbiorem, świetlica szkolna i sala gimnastyczna.
Naukę w szkole rozpoczęło: pięć oddz. „0” liczących 108 dzieci (trzy z nich, dzięki życzliwości ks. dziekana Tadeusza Brandysa mieściły się w salkach katechetycznych przy katedrze) i 25 klas od I–VI z 558 uczniów. Zajęcia trwały do 1515. Nad tą gromadką uczniów opiekę wychowawczą i dydaktyczną sprawowało 44 nauczycieli.
Początki były bardzo trudne, ale poświęcenie i wysiłek grona pedagogicznego ogromny. Ambicją nas wszystkich było szybkie dorównanie poziomowi do istniejących placówek oświatowych. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że jeżeli w krótkim czasie nie zmieni się sytuacja lokalowa szkoły, to heroizm postaw nauczycieli może minąć. Bo chcąc realizować coraz to ambitniejsze plany należy mieć ku temu warunki. Wykorzystywaliśmy więc takie sytuacje, jak:

  • rozpad przedsiębiorstw i zakładów pracy; skąd czerpaliśmy sprzęt audiowizualny, meble, chodniki, dywany, mapy, globusy, kalkulatory itp.;
  • sponsorowanie, o które nie było jeszcze tak trudno; oprócz drobnych sum także farby, narzędzia i inne sprzęty, które mogły się przydać przy remontach.

Dzięki tym zabiegom mogliśmy, angażując tylko własną siłę roboczą, odnawiać i meblować kolejne pomieszczenia, w których znalazły swoje miejsce: biblioteka oraz pracownie techniki (oddzielnie dla dziewcząt i chłopców). Odmalowana została również podłoga w sali gimnastycznej.
Nasze poczynania i zabiegi o poszerzenie bazy dydaktycznej zauważyło „miasto”, mimo że nie było wówczas organem prowadzącym, wystąpiło do Kuratorium z inicjatywą o adaptację drugiego budynku, z przeznaczeniem go dla klas 0–III i świetlicy. W rezultacie, dzieląc się kosztami, w okresie ferii 1994 r. przekazano nam nowiutki, pachnący farbą budynek. Szybko go wyposażyliśmy w nowe kolorowe ławki, meble, białe tablice. 14 lutego dzieci rozpoczęły naukę w wyposażonym ponad obowiązujący standard budynku.

Ad.2.Rozwój i adaptacja obiektów – zmiana organu prowadzącego.

Od początku stycznia 1996 r. organem prowadzącym dla SP 5 zostało Miasto Braniewa. Powiększa się ilość pracowników administracji (gł. księgowa + kierownik adm. – gosp.), którzy przejmują całą działalności naszej szkoły w zakresie finansowo – księgowym. Całkowita samodzielność – nowy budżet, swoboda w jego dysponowaniu w pełnym zakresie, to warunki do właściwego funkcjonowania placówki. Taka sytuacja trwa do kolejnych wyborów samorządowych w ‘X 1998 r. Nowy zarząd, w którym jest trzech nauczycieli (dyrektor i dwóch wicedyrektorów), do połowy roku 1999 odbiera braniewskim dyrektorom placówek oświatowych samodzielność w dysponowaniu budżetem. Tym niemniej okres trzech lat (1996 – 1998) nasza szkoła wykorzystała maksymalnie.

Adaptujemy piwnicę w budynku nr 6: na szatnię wyposażoną w szafki; na salę komputerową, zakupując z własnych środków 7 komputerów. Wykonujemy remont pomieszczeń biurowych, zakup nowych mebli i 4 komputery dla pracowników administracji; remont pomieszczeń dydaktycznych nad garażami oraz rozpoczęcie projektu budowy nowej sali gimnastycznej; po dziewięciu latach eksploatacji - remont kapitalny budynku dydaktycznego nr 6.

Ad.3.Podział szkoły na podstawową i gimnazjum – reforma oświaty.

Od chwili, gdy była mowa o powstaniu gimnazjów, byliśmy za utworzeniem na terenie naszego miasta dwóch zespołów szkół na okres trzech lat – czyli pierwszego organizacyjnego okresu tworzenia gimnazjów. Tym bardziej, że nie było żadnych przesłanek ku temu, by wymuszać takie zmiany, a dyrektorzy zarządzający wówczas w SP 5 i SP 6 bez problemu poradziliby sobie z nowymi zadaniami, jak:

  • rozdział budynków dwóm placówkom (zapewnienie właściwych warunków dydaktyczno–bytowych dla uczniów);
  • podział kadry dydaktycznej między sąsiadujące szkoły;
  • sporządzenia niezbędnej dokumentacji.


Wszystkie te działania odbyłyby się bez zbędnego pośpiechu z korzyścią dla działania „zespołu”, nauczycieli i dyrektora. Stało się inaczej.
W wyniku reformy systemu oświaty Szkoła Podstawowa Nr 5 dzielona jest na dwie placówki. Budynek nr 4 przekazaliśmy dla stworzonego Gimnazjum Nr 2, część kadry zmuszona była odejść, pozostawiając klasy najstarsze innym nauczycielom, którzy wcześniej nie mieli kontaktu z tymi uczniami. Brak ciągłości w nauce nie przyniósł dobrych efektów. Z perspektywy widać, że nasza koncepcja była słuszna.

Opracował: Leszek Szamotuło

W dniu 24.06.2005 uroczyście pożegnaliśmy naszego Dyrektora szkoły Pana Leszka Szamotuło, który przeszedł na emeryturę. Całe swoje życie zawodowe związał z oświatą. W sposób bardzo indywidualny realizował swoje powołanie, które rozumiał jako odpowiedzialność za przyszłe pokolenie uczniów i nauczycieli.
Naszym nowym Dyrektorem Szkoły został Pan mgr Jarosław Borysewicz – wybrany w drodze konkursu. Od 1-go września 2005 roku stanowisko wicedyrektora sprawuje również Pani mgr Anna Żyłowska.

Od 1-go września 2012 roku na stanowisku wicedyrektora szkoły zasiadła Pani mgr Ilona Zadrożna.
Od 1 września 2015r. funkcje dyrektora Szkoły Podstawowej numer 5 pełni Pani Wioletta Nowakowska, która została wybrana wyniku konkursu na dyrektora szkoły. Od 1.09.2015 r. Pani Anna Żyłowska została powołana na jego zastępce. Od 2018 roku wicedyrektorem jest Pan Artur Kuk.

Z okazji obchodów Dnia Kundelka dzieci z grupy „0” C przyniosły do szkoły swoje pluszowe maskotki- pieski . Podczas zajęć dowiedziały się, jak należy opiekować się  tymi zwierzętami i jakie obowiązki wobec psa ma każdy właściciel. W dalszej części zajęć przedszkolaki ozdabiały farbami sylwety piesków , a następnie nadawały im wymyślone przez siebie imiona. Czterolatki wiedzą, że każdy piesek- kundelek, czy rasowy- zasługuje na miłość i dobre traktowanie.

 

W trosce o dobro i przyszłość ucznia, mając możliwość przekazywania wiedzy i kształtowania postaw młodego pokolenia, tworzymy spójny, jednolity i otwarty zespół, który zapewnia:
nauczanie oparte o najciekawszy dobór programów, nowoczesne metody nauczania i oceniania;

  • harmonijny rozkład zajęć lekcyjnych;
  • wartościowe wyjazdy dydaktyczne;
  • profilaktykę i pracę opiekuńczą szkoły skierowaną na konkretne potrzeby uczniów;
  • naukę w klasach integracyjnych gdzie podstawowym celem wychowania i nauczania integracyjnego jest optymalny rozwój psychofizyczny każdego dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej, fizycznej i społecznej odpowiednio do ich potrzeb, zainteresowań i możliwości;
  • pracę z uczniem zdolnym;
  • zajęcia wyrównawcze dla uczniów wykazujących trudności edukacyjne;
  • języki obce, zajęcia komputerowe już od pierwszej klasy;
  • zajęcia w Internetowym Centrum Informacji Multimedialnej, bibliotekę i czytelnię;
  • wydłużony czas opieki świetlicowej;
  • koła zainteresowań;
  • modernizację i zabieganie o nowoczesny standard bazy szkolnej w tym pomocy dydaktycznych.

Priorytety pracy wychowawczej:

  • kreowanie bezpiecznych zachowań młodzieży przekładających się na wszystkie sfery życia;
  • funkcjonowanie dobrych manier i pozytywnych wzorców osobowych w relacjach międzyludzkich;
  • przygotowanie do podejmowania odpowiedzialnych wyborów życiowych związanych ze zdrowiem swoim i innych – promowanie zdrowego stylu życia;
  • uświadomienie Rodzicom, że wielostronny rozwój dziecka zależy od wspólnie realizowanych działań.

 

Dzień Kundelka to nieformalne polskie święto  wszystkich wielorasowych psów.25 października to również Dzień Ustawy o Ochronie Zwierząt, a miesiąc październik jest miesiącem dobroci dla nich. Przez cały miesiąc dzieci zbierały karmę dla psów i kotów,aby wspólnie z rodzicami zanieść ją do BRANIEWSKIEGO SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH PSÓW I KOTÓW.Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w akcję. Każda przyniesiona puszka to wielka pomoc,dar serca,który pozwoli ocalić bezdomne psy i koty.Dzieci za udział w akcji zostały wyróżnione orderem,,Wzorowy opiekun zwierząt'.

 

Biblioteka szkolna to źródło informacji i pomysłów, które są podstawą satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie edukacyjnym. Wyposaża uczniów nie tylko w umiejętność uczenia się przez całe życie, ale również rozwija ich wyobraźnię oraz przygotowuje do roli odpowiedzialnych obywateli. W związku z tym stanowi ona integralną i nieodzowną część procesu dydaktycznego, a podstawą jej pracy jest:

  • wspomaganie i podnoszenie rangi celów edukacyjnych wyznaczonych przez programy nauczania i program pracy szkoły,
  • wyrabianie i pogłębianie u dzieci nawyku czytania i uczenia się, korzyści i zadowolenia płynących z tych czynności, a także przyzwyczajanie do korzystania z bibliotek przez całe życie,
  • umożliwianie tworzenia i przetwarzania informacji w celu pogłębiania wiedzy, zrozumienia świata, kształcenia wyobraźni i dla przyjemności,
  • pomaganie wszystkim uczniom w nauce i wyrabianiu umiejętności przyswajania informacji, w zależności od jej formy, środka przekazu, kanału komunikacyjnego,
  • udostępnianie lokalnych, regionalnych, narodowych oraz międzynarodowych źródeł informacji, stwarzanie możliwości wymiany poglądów, opinii, pomysłów i doświadczeń,
  • organizowanie działań rozwijających świadomość oraz wrażliwość kulturową i społeczną,
  • współpraca z uczniami, nauczycielami, administracją szkolną i rodzicami,
  • szerzenie idei, mówiącej, że wolność intelektualna i wolny dostęp do informacji są zasadniczą wartością, warunkiem efektywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa obywatela w życiu społecznym,
  • propagowanie czytelnictwa w szkole i poza nią, reklama usług i inicjatyw biblioteki.

Aby wypełniać te funkcje biblioteka szkolna stale rozwija kierunki swoich działań oraz poszerza zakres usług, ponadto rozwija warsztat informacyjny i zatrudnia odpowiednio przygotowany personel.

GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI

Godziny otwarcia biblioteki
Dzień tygodniaGodziny otwarcia
Poniedziałek 08:00 - 11:00
Wtorek 09:00 - 12:00
Środa 11:00 - 14:00
Czwartek 12:00 - 15:00
Piątek 09:00 - 12:00

Regulamin Biblioteki Szkoły Podstawowej Nr 5 w Braniewie

  • Z biblioteki szkolnej mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, rodzice, inni pracownicy szkoły oraz osoby odbywające praktykę pedagogiczną.
  • Biblioteka czynna jest w określonych godzinach (godziny pracy wywieszone są na drzwiach biblioteki).
  • Biblioteka szkolna umożliwia korzystanie z księgozbioru czytelni oraz wypożyczalni.
  • Jednorazowo można wypożyczyć trzy książki.
  • W czytelni i wypożyczalni biblioteki należy zachować ciszę.
  • Wypożyczone książki można przetrzymywać trzy tygodnie a lektury jeden miesiąc.
  • W wyjątkowych przypadkach termin ten można przedłużyć za zgodą nauczyciela bibliotekarza.
  • Za nieuzasadnione przetrzymywanie książek nauczyciel bibliotekarz udziela upomnienia.
  • W przypadku zagubienia książki oraz jej zniszczenia, lub zabrudzenia należy odkupić pozycję taką samą lub o podobnej tematyce oraz w takiej samej cenie (po uzgodnieniu z nauczycielem bibliotekarzem).
  • Do 5-go czerwca każdego roku szkolnego należy dokonać zwrotu wypożyczonych książek.

 

Regulamin Czytelni Biblioteki Szkoły Podstawowej Nr 5 w Braniewie

  • Z czytelni mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, rodzice inni pracownicy szkoły oraz osoby odbywające praktykę pedagogiczną.
  • Czytelnia jest czynna w godzinach otwarcia biblioteki.
  • Czytelnik jest zobowiązany do zgłoszenia się do nauczyciela bibliotekarza i wpisanie się do zeszytu obecności przed skorzystaniem z czytelni.
  • W czytelni obowiązuje cisza.
  • Czytelnik odpowiada osobiście za książki i czasopisma, z których korzysta.
  • Książek i czasopism nie wolno niszczyć, a zauważone uszkodzenia zgłasza się bibliotekarzowi.
  • Materiały do czytelni wydaje bibliotekarz.
  • Czytelnia udostępnia na miejscu wszystkie zbiory Biblioteki.
  • Nieprzestrzeganie regulaminu lub nieodpowiednie zachowanie może pozbawić czytelnika prawa do korzystania z czytelni.



Regulamin Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej

  • Opiekunem ICIM jest nauczyciel bibliotekarz.
  • Centrum służy uczniom, jako źródło wiedzy i informacji. Z Internetu można korzystać wyłącznie do celów edukacyjnych.
  • Centrum jest czynne w godzinach otwarcia biblioteki szkolnej.
  • Przed przystąpieniem do pracy należy wpisać się do zeszytu korzystania z ICIM.
  • Przy jednym stanowisku mogą pracować maksymalnie dwie osoby.
  • W przypadku dużej ilości chętnych czas pracy przy komputerze będzie ograniczony.
  • Opiekun ICIM przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej.
  • Wszelkie usterki, uszkodzenia i nieprawidłowości w działaniu sprzętu i systemu użytkownik ma obowiązek zgłosić bibliotekarzowi bez podejmowania samowolnej próby naprawy.
  • Podczas pracy przy stanowisku komputerowym należy zachować ciszę umożliwiającą spokojną pracę innym użytkownikom biblioteki.
  • Za szkody wyrządzone w wyniku umyślnego działania odpowiada użytkownik.
  • W ICIM obowiązuje zakaz picia napojów, spożywania posiłków oraz używania telefonów komórkowych.
  • Za nieprzestrzeganie regulaminu uczeń może zostać pozbawiony prawa korzystania z centrum na określony czas wskazany przez opiekuna.

18 stycznia w naszej szkole odbyła się uroczystość, na którą przybyli szczególni goście.

Świętowaliśmy bowiem w kl. 0 "B" Dzień Babci i Dziadka.
Dzieci przygotowały program artystyczny.
Śpiewały piosenki, grały na instrumentach, tańczyły i recytowały wiersze.
Goście byli poruszeni. W oczach niektórych można było dostrzec łzę wzruszenia.
Występy dzieci zostały nagrodzone gromkimi brawami.
Na koniec wszystkie wnuczęta obdarowały swoich bliskich własnoręcznie przygotowanymi laurkami.
Dopełnieniem uroczystego spotkania był słodki poczęstunek oraz wspólne zabawy.

 

 

Koła działające w Szkole Podstawowej nr 5 w roku szkolnym 2019/2020

Koło języka angielskiego rozwijające zainteresowania – czwartek – 14.35 – 15.20 – Patryk Stachowicz

Koło języka angielskiego dla klas I-III – poniedziałek – 13.40 – 14.25 – Ewa Sokołowska

Koło polonistyczne – wtorek – 13.40 – 14.25 – Aleksandra Wolanowska

Koło polonistyczne – środa – 08.55 – 09.40 – poniedziałek - 08.00 - 08.45 - Genowefa Jarmoła

Koło języka rosyjskiego – poniedziałek – 12.45 – 13.30 – Anna Zęgota

Koło matematyczne – kl. VII – środa – 08.55 – 09.45; zajęcia wyrównawcze/rozwijające - wtorek - 08.00-08.45  – Małgorzata Płocharczyk

Koło plastyczne – środa – 08.00 – 08.45 – Monika Pietrzak

SKS - wtorek - 14.30 - 16.00 - Iza Malińska

SKS - środa - 14.30 - 16.00 - Mariola Dajnowska

SKS - czwartek - 14.30 - 16.00 - Dariusz Frąckiewicz  

Wigilia - najbardziej uroczysty i wzruszający wieczór w roku, wyzwalający w ludziach ich najlepsze uczucia. W naszym przedszkolu równirównież spotkaliśmy się aby wspólnie świętować nadejście Bożego Narodzenia. Oczywiście maluchy tradycyjne przedstawiły "Jasełka ". Pięknie ubrane, kolędą oraz wierszem opowiedziały historię narodzin Jezusa. Dzielenie się opłatkiem,  jak również rozmowy przy wigilijnym stole wprowadziły wszystkich w świąteczną atmosferę, pełną radości i życzliwości. Nie zabrakło prezentów pod choinką...

 

...

8 grudnia w klasach 0 "A" i "B" odbył się Dzień Śpiocha. ,, Zerówiaki" postanowiły zamienić dzień w noc i urządziły zabawę śpiocha. Obowiązkowym strojem była piżama. Mile widziane były przytulanki i małe ,,jaśki",nieodzowny atrybut śpiocha. Podczas zabawy dzieci śpiewały kołysanki. Odbyła się bitwa na poduszki i wesołe tańce piżamowe. Na koniec zabawy, odbył się pokaz piżamowej mody,podczas którego, dzieci zaprezentowały swoje nocne stroje. Po wyczerpującym dniu dzieci relaksowały się na dywanie tuląc swoje maskotki. Ten dzień długo pozostanie w pamięci naszych dzieci.

Małgorzata Szyfman

 

Wiwat Misiu Łakomczuszku!!! Dnia 25 listopada najmłodsze przedszkolaki obchodziły urodziny ukochanej zabawki, jaką jest pluszowy miś. Na zajęciach nie zabrakło rodziców oraz babć. Dzieci już od rana podejmowały gości, atrakcją był ogromny Kubuś Puchatek oraz „mały misiaczek” – Kuba.

Pracownicy Straży Granicznej z Grzechotek przygotowali na dzieci z klas zerowych i klasy pierwszej zajęcia poświęcone bezpiecznym zachowaniom w kontakcie z psem. W zajęciach wziął udział przewodnik psa tropiącego pan Marcin Kościug. Pan Marcin wytłumaczył dzieciom jak należy zachować się i na czy polega pozycja "żółwia". Zaprezentował oraz opowiedział o kostiumie i rękawie do ćwiczeń z psem i sposobach tresury psów. Po części teoretycznej przeprowadzony został pokaz umiejętności psa tropiącego -Fuksa.

Na dzisiejszych zajęciach przedszkolaki z grupy 0 „C” poznały znaczenie prawdziwej przyjaźni i koleżeństwa. Rozpoczęliśmy wspólnym przywitaniem. Kolejno, dzieci według wyczytywanych imion przyznawały sobie wzajemnie serduszka. Rozmawialiśmy jaki powinien być dobry, uczynny i miły przedszkolak. Później odrysowaliśmy kolegę z klasy – „Przyjaciela” i oznaczyliśmy, w którym miejscu u człowieka mogą mieścić się uczucia.

8 listopada 2016 r. dzieci z oddziału przedszkolnego 0 "C" także wzięły udział w programie edukacyjnym  "Śniadanie Daje Moc".

Dzień zdrowego odżywiania to doskonała okazja, aby od najmłodszych lat utrwalać w dzieciach prawidłowe nawyki żywieniowe. Przedszkolaki przekonały się, iż bez odpowiedniego śniadania nie można „polecieć” – uczyć się, mieć siły do zabawy… „Tylko balonik napełniony powietrzem może unieś się do góry”. Tak samo jest z małym brzuszkiem. Tego dnia maluchy wraz z rodzicami zjadły naprawdę pyszne śniadanie. I co najważniejsze ZDROWE!!! Nie zabrakło owoców, sałatek, były kolorowe kanapeczki i jagodowe naleśniki.

10 listopada przedszkolaki z grupy 0 „C” uczestniczyły w obchodach 98 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Tego dnia na zajęciach najmłodsi uczniowie z zainteresowaniem zdobywali informacje o kraju, w którym mieszkają. Poznaliśmy symbole narodowe, oglądaliśmy zgromadzone rekwizyty, wysłuchaliśmy hymnu polskiego. W pomoc zaangażowali się również rodzice, wspólnie wykonaliśmy kotyliony oraz symbole Państwa Polskiego. Maluchy w skupieniu uczestniczyły w apelu z okazji Święta Niepodległości. 

SEKRETARIAT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 IM. ZIEMI BRANIEWSKIEJ W OKRESIE WAKACJI

CZYNNY OD 8.00 DO 12.00

Dyrekcja i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 5 w Braniewie zapraszają Rodziców dzieci, które od września  roku szkolnego  2018/2019 rozpoczną naukę w klasie pierwszej  na zebranie. Spotkanie  odbędzie się 27 sierpnia 2018r. (poniedziałek)  o godz. 16:30, na holu (I piętro szkoły)

Serdecznie zapraszamy!

 

Szanowni Nauczyciele, drodzy Uczniowie i Rodzice 


kolejny rok szkolny dobiegł końca  ... i już rozpoczynamy długo wyczekiwane wakacje.... 

 

Składamy Serdeczne Podziękowania: 

Gronu pedagogicznemu - za trud pracy dydaktycznej i wychowawczej. 

Uczniom - za zapał włożony w naukę języka polskiego, historii i geografii naszego kraju. 

Wszystkim Rodzicom - za pracę z dziećmi i trud włożony w wychowanie dzieci, za zaangażowanie w pracę szkoły i dla szkoły. Bez Państwa pomocy nie byłaby możliwa realizacja uroczystości i spotkań w gronie dzieci i rodziców. 

Życzę Nauczycielom, Uczniom i Rodzicom:

radosnych, wspaniałych, niezapomnianych, ale przede wszystkim bezpiecznych i beztroskich  wakacji  oraz udanego wypoczynku z dala od wszystkich codziennych obowiązków...
Do zobaczenia we wrześniu! 

Dyrektor SP 5

Wioletta Nowakowska

 

 

 

  • blok rysunkowy z białymi i kolorowymi kartkami
  • blok techniczny
  • farby plakatowe i akwarelowe + dwa pędzelki ( cienki i gruby )
  • plastelina
  • wycinanka samoprzylepna i zwykła
  • kredki ołówkowe i świecowe Bambino

PIÓRNIK:

2 ołówki

temperówka

gumka

nożyczki

kleje: w sztyfcie i w tubce

segregator + 20 koszulek

1 ryza papieru ksero

mydło w płynie

ręcznik papierowy ( co miesiąc jedna sztuka )

papier toaletowy (co miesiąc jedna sztuka )

 

Przedszkole:

5-latki, red. A. Majewska-Rayzacher, A.Klebanowska, S.Rychliński,

D. Jastrzębska, U. Kryczka,

,,JESTEŚMY DZIEĆMI BOŻYMI’’ – podręcznik Archidiecezji Warmińskiej nr. A2-03-01/10-WA-1/17

6-latki, red. B. Śmigiera, A. Rayzacher-Majewska, K. Naczke-Wójcik, E. Wołowiec, U. Kryczka,

,,Z PANEM JEZUSEM’’ – podręcznik Archidiecezji Warmińskiej nr. A2-04-01-/10-WA-Z/17

 

  1. Blok rysunkowy – 2 szt. (kolorowy i biały).
  2. Blok techniczny – 2 szt. (kolorowy i biały).
  3. Kredki ołówkowe – miękkie, grube, o trójkątnym przekroju, 12 kolorów
  4. Ołówek, gumka, temperówka.
  5. Farby plakatowe – 1 szt. (12 kolorów).
  6. Farby akwarelowe – 1 szt. (firmy ASTRA, Bambino).
  7. Pędzel cienki.
  8. Klej – 3 szt. (w płynie z kulką, roślinny w tubce, klej Magic).
  9. Wycinanka – zwykła – 1 szt.
  10. Nożyczki metalowe.
  11. Pastele olejowe – kredki (25szt.)
  12. Zestaw kreatywny do zajęć plastycznych
  13. Mazaki (12 kolorów lub więcej).
  14. Plastelina – 1 szt. (12 kolorów).
  15. Taśma dwustronna – 1 szt.
  16. Piórnik –tuba na zamek.
  17. Koperty – 20 szt.
  18. Arkusz szarego papieru
  19. Skoroszyt – 2 sztuki, po 30 koszulek w każdym skoroszycie (koszulki wpięte).
  20. Kreda

 

W czwartkowy wieczór 14.06.2018 r. o godzinie 20:30 na amfiteatrze odbędzie się wyjątkowe widowisko plenerowe, nawiązujące do tradycji nocy świętojańskiej z udziałem dzieci z braniewskich szkół  i przedszkoli. Serdecznie zapraszamy!!!

Dnia 01.06.2018r. o godz. 10:00 odbędzie się Festyn Rekreacyjno-Sportowy z okazji Dnia Dziecka.

Wystąpi 5 drużyn: RODZICE, NAUCZYCIELE, UCZNIOWIE (DRUŻYNA A,B,C).

 

NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA

DO KONKURSU „DNI RECYKLINGU”

DO DNIA 7 CZERWCA 2018 R. ODBYWA SIĘ ZBIÓRKA ODPADÓW.

 

Włącz się do akcji promującej uroki naszego miasta połączonej z byciem Eko. Pokaż jak piękne jest nasze miasto.

Przynieś do Urzędu Miasta fotografię:

- ze swoim ulubionym miejscem w Braniewie
- swojego ogrodu
- z miejscem wypoczynku na łonie natury

bądź inne przedstawiające nasze miasto lub przyrodę naszego miasta

Wszystkie ww. bez upubliczniania swojego wizerunku.

W zamian otrzymasz torbę ekologiczną na zakupy.

Otrzymane fotografie wystawione zostaną w dniu 9 czerwca 2018 roku podczas Braniewskich Dni Recyklingu.

Fotografie należy dostarczyć do Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, pok. nr 11.

 

 

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO pt. „LAS” „STWORY LEŚNE”

DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 5 w BRANIEWIE POD PATRONATEM KOŁA ŁOWIECKIEGO „MEWA”

 

CELE KONKURSU

Konkurs jest prowadzony w celu:

- zainteresowania dzieci środowiskiem leśnym, ,jego walorami przyrodniczymi
i turystycznymi,

- kształtowania wyobraźni poprzez prace plastyczne,

- motywowania uczniów do podejmowania działań sprzyjających ochronie środowiska.

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz w postępowaniu uzupełniającym do klasy pierwszej :

 

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz w postępowaniu uzupełniającym do oddziału przedszkolnego:

 

 

Podziękowanie dla Proboszcza


ks. kap. hon. mgr Leszek Galica  Dziekan Dekanatu Braniewo

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Braniewie  pragnie wyrazić gorące i serdeczne podziękowania za bezinteresowną pomoc okazaną naszej placówce (ufundowanie tablicy).

 

Serdecznie  zapraszamy dzieci, rodziców, opiekunów  i nauczycieli  na  koncert  piosenek zimowo - świątecznych, połączony z aukcją aniołów,  który odbędzie się 5 grudnia 2017 roku  o godzinie 17.00  w Szkole Podstawowej nr 5 w Braniewie.

Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie działający na terenie miasta Braniewa 

(siedziba: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul.Rzemieślnicza 1)  informuje, że
w ramach Ogólnoświatowej Kampanii „Biała Wstążka”
 w dniach 4 i 5 grudnia 2017r.  odbędą się dni
Otwartych Drzwi dla osób doświadczających przemocy

Kampania „Biała Wstążka” została stworzona przez mężczyzn, którzy sprzeciwiają się przemocy wobec kobiet.

Nosząc białą wstążkę zobowiązujesz się, że:

  • nigdy nie będziesz sprawcą przemocy wobec kobiet
  • będziesz reagował widząc przemoc wobec kobiet

 

Kampania trwa od 25 listopada do 10 grudnia, kiedy to obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka.

W tych dniach na terenie naszego miasta rozdawane będą białe wstążki wraz
z ulotkami informującymi o Kampanii.

W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej przy ulicy Rzemieślniczej 1
oraz w Sądzie Rejonowym w Braniewie dyżur pełnić będą specjaliści działający
w obszarach przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Będą udzielać porad
i wskazówek dla zgłaszających się osób.

W dniu 4 grudnia br w MOPS w Braniewie dyżur pełnić będzie:

Jakub Bornus- prawnik, w godzinach 15.30-17.00, pokój 1 (I piętro)

Agnieszka Sładkiewicz-Zwierzchowska- specjalista pracy z osobami doświadczającymi przemocy, w godzinach 8.00-14.00, pokój 05 (parter)

W dniu 5 grudnia br w Sądzie Rejonowym w Braniewie w Zespole Kuratorskiej Służby Sądowej dyżur pełnić będzie:

Sebastian Radziwiłłowicz- sądowy kurator zawodowy Sądu Rejonowego
w Braniewie, w godzinach 8.00-14.00, pokój 124 (parter)

 

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych

 

Zapraszamy do udziału w  konkursie plastycznym

pt. „Mój przyjaciel Miś”

 

Szkoła Podstawowa nr 5 w Braniewie otrzymała wsparcie finansowe w ramach programu „Aktywna tablica”

w kwocie 12,101,23 zł

 

Dzięki dofinansowaniu zakupimy interaktywny monitor dotykowy , który pozwala nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem najbardziej naturalnych dla uczniów programów interaktywnych, gier i materiałów multimedialnych.

 

Stowarzyszenie Rodziców i Nauczycieli „Warmiaczek” organizuje wycieczkę do Centrum Eksperyment  w Gdyni dla uczniów, którzy na koniec roku szkolnego 2016/2017 otrzymali świadectwo z czerwonym paskiem. Wycieczka odbędzie się 14 listopada 2017 roku. Wyjazd o 7.30 – powrót około 16.00.  W drodze powrotnej planowany jest posiłek w McDonalds. Całkowity koszt wycieczki pokrywa Stowarzyszenie „Warmiaczek”.

 

Od listopada 2017 w naszej szkole rozpoczną się zajęcia z zakresu  prawny.

Zajęcia te adresowane są do uczniów, którzy interesują się tematyką prawną jak również do wszystkich tych, którzy zwyczajnie pragną być świadomymi młodymi obywatelami. W tym roku podjęliśmy jako szkoła współpracę  z prawnikiem Panem Łukaszem Skrzeszewskim  przybliżyć młodym ludziom podstawy najważniejszych dziedzin prawa. Celem jest nie tylko wzbogacenie wiedzy o prawie, ale także przedstawienie praktycznych aspektów wybranych dziedzin prawa, które mogą przydać się każdemu.

 Poznamy zagadnienia z prawa cywilnego; materialnego i procesowego, zaznajomimy się z prawem umów i prawem konsumenckim, poznamy tajniki prawa karnego oraz prawa autorskiego i ochronę wizerunku. Ponadto planujemy spotkania z ciekawymi ludźmi przedstawicielami prawa, adwokatami, planujemy wyjścia do sądu i wiele innych ciekawych rzeczy. Najbardziej zainteresowanych zaprosimy na późniejsze szkolenie  rówieśniczych mediatorów szkolnych.

 Zajęcia z zakresu prawa odbywać się będą raz w miesiącu do dwóch godzin lekcyjnych. Zajęcia będą w szkole i poza nią. Wszelkie informacje dotyczące szczegółów działania w zakresie prawa pojawiać się będą na tablicy ogłoszeń  w naszej szkole oraz stronie internetowej.

 

ks. kap. hon. mgr Leszka Galicy -  Dziekana Dekanatu Braniewo

 

„Czasem wdzięczność trudno jest ubrać w słowa…
wtedy proste- dziękujemy- zawiera wszystko co chcemy wyrazić”.

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Braniewie składa serdeczne podziękowania za ufundowanie nagród rzeczowych na międzyszkolny konkurs "Św. Jan Paweł II w oczach dzieci" przeprowadzony w dniu 6.10.2017 r.

 

W związku z obchodami Dnia Edukacji Narodowej w dniu 13 października / piątek/, zajęcia lekcyjne trwają do 10.35. Świetlica szkolna czynna w tym dniu  do 15.30. O godzinie 13.00 w BCK odbędzie się uroczysta akademia z okazji Dnia Nauczyciela. Serdecznie zapraszamy rodziców i uczniów naszej szkoły.

 

Druki do pobrania oraz informacje na temat grupowego ubezpieczenia uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 w Braniewie  na rok szkolny 2017/2018 dostępne tutaj oraz w Menu - O nas - dokumenty - ubezpieczenie.

ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

BEZ PODRĘCZNIKA 

 

 

KLASA I

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego - R. Szewczyk , A. Frączak; Archidiecezja Warmińska 

 

KLASA II

A oto ja jestem z wami - R. Szewczyk ,A. Frączak; Archidiecezja Warmińska

 

KLASA III

Kto spożywa moje ciało - R. Szewczyk , A. Frączak; Archidiecezja Warmińska

 

KLASA IV

Jestem Chrześcijaninem - M. Czyżewski; Archidiecezja Warmińska

 

KLASA V

Wierzę w jednego Boga - M. Czyżewski; Archidiecezja Warmińska

 

KLASA VI

Wierzę w święty Kościół - M. Czyżewski; Archidiecezja Warmińska

 

KLASA VII

Twoje słowo światłem na mojej drodze - P. Tomasik; Archidiecezja Warmińska

Rodziców uczniów klas pierwszych i zerowych zapraszamy na spotkanie Organizacyjne z wychowawcami w dniu 30.08.2017 o godzinie 16:00 

 

„ Czyż możemy narodowi ofiarować większy dar,
nad wychowanie i wykształcenie młodzieży.”
                                                               Cyceron

 

Kończy się rok szkolny 2016/2017, rok wytężonej pracy uczniów, nauczycieli i rodziców. Rozpoczynające się wakacje to okres wypoczynku, a także zbierania sił i energii na kolejny rok szkolny.

Drodzy Uczniowie!!!

z całego serca gratuluję Wam wiedzy i umiejętności, które zdobyliście w mijającym roku szkolnym. Życzę, aby wakacje były okresem dobrego i bezpiecznego wypoczynku, czasem samych radosnych chwil i miłych przygód.

Szanowni Nauczyciele i Wychowawcy!!!
składam serdeczne podziękowanie za codzienny trud, twórczą pracę dydaktyczną i wychowawczą, za zaangażowanie i wytrwałość. Zawód, który wybraliście, wymaga wielkiej odpowiedzialności i życiowej mądrości. Pod Waszą opiekę trafiają pokolenia młodych Polaków. Otwieracie ich umysły nie tylko na świat wiedzy, ale także na świat wartości. Niech znakomite osiągnięcia i godna postawa wychowanków będą wspaniałą nagrodą i zachętą dla Państwa do dalszego działania. Wdzięczność uczniów, uznanie rodziców, daje Wam siłę oraz wiarę w sens trudnej pracy. Łączę wyrazy szacunku, życzę pomyślności oraz szczęścia w życiu osobistym i rodzinnym.

Drodzy Rodzice i Przyjaciele Szkoły!!!

jesteście szczególną częścią społeczności szkolnej, której rolę trudno przecenić. Dziękuję za wszystkie dokonania, podejmowane działania na rzecz społeczności szkolnej. Państwu, sojusznikom dzieci i młodzieży składam gorące życzenia radości z działań na rzecz usprawniania edukacji oraz wszelkiej pomyślności na przyszłe dni. Niech dobre zdrowie i pogoda ducha zawsze pomagają Państwu w realizacji planów. Łączę życzenia wielu radości w życiu
osobistym.


Dyrektor SP 5
Wioletta Nowakowska

W dniu 1 VI 2017 r. w godzinach 10.00 – 14.00 organizowany jest

„FESTYN SŁUŻB MUNDUROWYCH” Powiatu Braniewskiego na terenie boiska przy Szkole Podstawowej nr 5 w Braniewie .

Program imprezy przewiduje :

- pokaz służb mundurowych,

- konkursy i zabawy dla dzieci,

- występy artystyczne,

- słodki poczęstunek oraz niepowtarzalną żołnierską grochówkę i bigos .

Drodzy Rodzice, Dziadkowie, Opiekunowie w tym dniu  Dyrekcja SP 5, Nauczyciele i Uczniowie zapraszają do odwiedzenia naszej szkoły . Dzień Otwarty S P 5.

 

Drodzy Nauczyciele, Pracownicy Szkoły, Uczniowie, Rodzice!

Wielkanoc to czas nadziei i otuchy. Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa oraz w innego człowieka.
Z okazji Świąt składam moc serdecznych życzeń , pogody w sercu oraz rodzinnych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół.
Życzę, aby ten czas świąteczny przyniósł radość oraz wzajemną życzliwość.
Niech Zmartwychwstanie napełni Nas wszystkich pokojem i wiarą.


Dyrektor szkoły
Wioletta Nowakowska

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 5 w Braniewie, Rada Pedagogiczna oraz uczniowie składają serdeczne podziękowania Radzie Rodziców za zakup sprzętu nagłośnieniowego.

 

Dziękujemy i liczymy na dalszą współpracę.

 

Wioletta Nowakowska

Dyrektor Szkoły

W dniu 12.01.2017 r. dopełnione zostały ostatnie formalności, bez których nie można byłoby uznać naszego Stowarzyszenia za legalną, pozarządową organizację. W związku z powyższym został nadany Numer KRS 0000651801. Ponadto Numer NIP 5821627872; REGON 366110937 03160014621836845970000001.

Nasze Stowarzyszenie reprezentuje Zarząd poprzez swoich członków. Wspomniana organizacja liczy 16 nauczycieli: Prezes Stowarzyszenia J. Witkowska; Skarbnik G. Jarmoła; Sekretarz M. Pietrzak; Członkowie Zarządu B. Bojara i H. Idzikowska. W Komisji Rewizyjnej stanowią D. Ochab; J. Stemplińska i J. Żylińska.

Cele działania organizacji:

1.Upowszechnianie i rozwijanie oraz finansowanie, rzeczowe i ideowe wspieranie edukacji dzieci i młodzieży poprzez podejmowanie działań w dziedzinie oświaty i wychowania oraz kultury fizycznej i sportu.

2.Działalność charytatywna na rzecz dzieci potrzebujących pomocy ze względu na trudną sytuację materialną rodzin, bądź ich stan zdrowia lub niepełnosprawność.

3.Pomoc społeczna dzieciom z rodzin w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych dzieci.

4.Wyrównywanie szans edukacyjnych oraz wspieranie aktywności sportowej dzieci i młodzieży.

5.Upowszechnianie wiedzy w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji narodowych.

6.Inicjowanie różnych form aktywności edukacyjnej oraz organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży.

7.Tworzenie sprzyjającego klimatu pracy szkoły poprzez działania promujące innowacyjne akcje edukacyjne, kulturalne i sportowe na terenie szkoły i poza nią.

8.Poprawa warunków lokalowych, modernizacja oraz wyposażenie szkoły.

 

Rodziców, którzy chcieliby wesprzeć pracę Stowarzyszenia bardzo mocno zachęcamy do współpracy i wpisanie się na listę członków.

 

Zarząd Stowarzyszenia.

 

RADA RODZICÓW przy Szkole Podstawowej nr5 serdecznie zaprasza rodziny wraz ze znajomymi na kiermasz bożonarodzeniowy w dniach od 13. 12.2016 do 16.12.2016r Program:

13.12.2016r – godz. 9:00-13:00 „Loteria fantowa”- I piętro godz. 13:00-18:00 Rozpoczęcie kiermaszu bożonarodzeniowego na zakończenie Koncert Piosenek Świątecznych wykonaniu uczniów klas 0-VI

14.12.2016r. godz. 8.00-14.00 Kiermasz bożonarodzeniowy

15.12.2016r. godz. 8:00-14:00 Kiermasz bożonarodzeniowy

16.12.2016r. godz. 8:00-14:00 Kiermasz bożonarodzeniowy

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!

Przystępujemy do akcji „Góra Grosza”. Wyznaczone osoby w klasie będą odpowiedzialne za „puszkę” do której zbieramy pieniążki. Akcję podsumowujemy w pierwszym tygodniu stycznia 2017

Pomagacie dzieciom, które z różnych powodów nie mogą wychować się w swoich biologicznych rodzinach. W Polsce wiele dzieci znajduję się w takiej sytuacji, a naszym wspólnym celem jest zrobienie wszystkiego co w naszej mocy, aby im pomóc.

Dziękuje

Opiekun samorządu. Iza Malińska