Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie.

Osoby odpowiedzialne: Hanna Idzikowska, Bożena Kowalczyk

  1. Celem konkursu jest uwrażliwienie na piękno przyrody i obiektów w miejscu zamieszkania oraz dostrzeganie niezwykłych detali przyrody, które powstały w sposób naturalny lub są wynikiem działalności człowieka. Ponadto celem konkursu jest rozwijanie wśród uczniów umiejętności obserwacji przyrody i zabytków, dokumentowania, interpretacji oraz opisu.
  2. Temat konkursu brzmi „ Uroki Braniewa”.

    W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkoły z klas IV-VIII .Wymagana jest zgoda i podpis rodziców lub opiekunów, który należy złożyć na karcie zgłoszenia.

Uczestnik konkursu ma przedstawić 1 fotografię ciekawego, intrygującego, niezwykłego miejsca, obiektu lub przyrody. Fotografia powinna być wykonana na terenie miasta Braniewa.

     Część fotograficzna

   Wymagany format zdjęć to 15x21

Część opisowa

      W części opisowej na karcie zgłoszenia powinna znaleźć się szczegółowa lokalizacja miejsca( nazwa ulicy, charakterystyczny punkt odniesienia) celem identyfikacji.

  1. 4.Fotografie z kartą zgłoszenia umieszczone w przeźroczystej „koszulce” należy składać u osób odpowiedzialnych za konkurs lub wychowawcy do 27.03.2024r.
  2. 5.Kartę zgłoszeniową i regulamin konkursu można uzyskać bezpośrednio u osób odpowiedzialnych za konkurs lub na stronie internetowej szkoły sp5braniewo.pl
  3. 6.Zgłoszenie prac na konkurs uważane będzie za uznanie warunków regulaminu, wyrażenie zgody na nieodpłatne przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr101, poz.926 z późn. zm.) oraz przeniesienie praw autorskich w całości na rzecz Szkoły Podstawowej nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie.
  4. 7.Wszystkie prace będą traktowane z największą starannością, jednak organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za niezachowanie warunków regulaminu.
  1. 8.Oceny prac dokona powołane przez Organizatora Jury Konkursu. . Po zakończeniu konkursu odbędzie się wystawa prac w budynku Szkoły Podstawowej nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie.
  2. 9.Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród zwycięzcom konkursu nastąpi 30 kwietnia 2024 r. podczas uroczystej akademii z okazji ŚWIĘTA SZKOŁY.
  3. 10.We wszystkich sprawach nieuregulowanych regulaminem decyduje Jury
    i ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Jury.

                                                                                                                                                        Organizatorzy

Aby pobrać kartę zgłoszenia kliknij TUTAJ

 

 

                                                                  REGULAMIN

1. Organizator: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Ziemi Braniewskiej

w Braniewie.

2. Cele konkursu:

- upowszechnianie twórczości dziecięcej oraz prezentacja artystycznych zdolności uczniów.

  1. Adresaci konkursu: uczniowie klas I – III , IV - VIII
  2. Zasady uczestnictwa:

- zadaniem konkursowym jest napisanie wiersza na temat uroków        naszego miasta Braniewa (tradycje, zwyczaje, piękne miejsca, zabytki)

  1. Kryterium oceny: samodzielność, pomysł, zgodność z tematem, poprawność językowa, wartość literacka.
  2. 6.Każdy uczestnik może zgłosić 1 utwór.
  3. Utwory mają być stworzone samodzielnie przez dzieci, dopuszczalna jest pomoc dorosłego (rodzic, starsze rodzeństwo) w formie napisania tekstu, który wcześniej ułożyło dziecko.
  4. 8.Do utworu należy dołączyć metryczkę wraz z oświadczeniem rodzica/prawnego opiekuna. Brak metryczki uniemożliwia uczestnictwo w konkursie.
  5. Zgłoszenie utworu do konkursu jest równoznaczne z oświadczeniem, że jest to utwór własny, samodzielny, który wcześniej nie był publikowany.
  6. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do zatrzymania prac oraz do publikacji na stronie własnej szkoły .
  7. Termin dostarczenia prac: 27.03.2024 - Pani G. Jarmoła
  8. Oceny prac konkursu dokona Jury powołane przez organizatora konkursu.
  9. Wszyscy autorzy utworów otrzymają pamiątkowe dyplomy, laureaci nagrody.
  10. Organizator zastrzega sobie inny podział nagród, w zależności od poziomu nadesłanych utworów.
  11. O dokładnym terminie wyników i wręczenia nagród wszyscy uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni. Lista nagrodzonych zostanie zamieszczona na stronie szkoły.

 

Aby pobrać kartę zgłoszenia kliknij TUTAJ

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie realizuje projekt edukacyjny   w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „ Poznaj Polskę” . Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki .

Łączna wartość projektu: 19 600,00 zł

Dotacja celowa: 10 000 zł

Wkład własny: 9 600,00 zł

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Ziemi Braniewskiej w Braniewie realizuje projekt edukacyjny Funduszu Edukacji Finansowej Ministerstwa Finansów „ Lekcje o Finansach”. Dofinansowano ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, których dysponentem jest Minister Finansów.

Łączna wartość projektu : 24 885,00

Dofinansowanie: 16 660,00

Wkład własny: 8 225,00

                                                           ślubowanie 1

     

                                                         

 

W dniu 19.10.2023r. odbyło się uroczyste ślubowanie naszych pierwszoklasistów. Uroczystość ta to bardzo ważne wydarzenie zarówno w życiu naszych uczniów jaki i ich rodziców. W tym roku do wspólnej zabawy  zaprosił nas znany wszystkim Plastuś wraz z koleżanką Tosią. Przygotowali oni szereg zadań, po wykonaniu, których nasi najmłodsi uczniowie mogli dołączyć do grona społeczności szkolnej.

Po uroczystym przywitaniu oraz słowach otuchy od pani Dyrektor Wioletty Nowakowskiej nasze pierwszaczki przystąpiły do zaprezentowania swoich umiejętności.

A były to miedzy innymi:

- zaśpiewnie przygotowanej piosenki

- zapakowanie do szkoły tylko potrzebnych rzeczy do nauki

- rozwiazywanie zagadek

- układnie z rozsypanki literowej wyrazów

- znajomość przepisów bezpiecznego zachowania się na drodze

- toczenie kapusty oraz sadzenie ziemniaków.

Po wykonaniu wszystkich zadań pani Dyrektor pogratulowała uczniom zdania „egzaminu pierwszoklasisty” i życzyła dalszych sukcesów w nauce.

Na koniec natapiała uroczysta przysięga ślubowania a dzieci zostały obsypane  deszczem mądrości.

 

                                      

nowa edycja zaproszenie 1 1024x576

 Nasza szkoła przystąpiła do programu AKTYWNI BŁĘKITNI, organizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, mające na celu poszerzenie wiedzy i świadomości, promującego proekologiczne postawy oraz wyrobienie wśród uczniów nawyków bezpiecznego i aktywnego korzystania z zasobów wodnych. W ramach programu będziemy korzystać z materiałów edukacyjnych zapewnionych przez organizatorów, podejmować różne działania na rzecz edukacji związanej z wodą,  brać  udział w pokazach z  zakresu ratownictwa wodnego, udzielania pierwszej pomocy  a także uczestniczyć  w konkursach. Uczniowie dowiedzą się jak oszczędzać  wodę i dbać o jej jakość, ale także zapoznają z jednymi z najdotkliwszych zjawisk  naturalnych jakimi są susza i powódź.

 

 Uczniowie młodszych klas  już we wrześniu rozpoczęli   cykl spotkań z przedstawicielami zawodów związanych z wodą. Pierwsza wizyta odbyła w Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie. Podczas wycieczki dzieci odwiedziły remizę, w której obejrzały wozy strażackie z ich pełnym wyposażeniem. Wysłuchały opowieści z akcji, w których uczestniczyli strażacy. Oglądały sprzęt do ratownictwa wodnego. Próbowały swoich sił w obsłudze węża strażackiego. Uczniowie uznali, że strażacy to bohaterowie, bo ratują ludzi i zwierzęta narażając swoje życie i zdrowie. 

 

9.AKILIADA baner 2

 

Projekt nagrodzony przez Komisję Europejską od września w naszej szkole

W trosce o zdrowie i prawidłowy rozwój dzieci, nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego, innowacyjnego projektu pn. AKILIADA.

To pierwszy taki w Polsce projekt łączący edukację z ruchem i zabawą. 

W roku szkolnym 2023/2024 dołączyliśmy do innowacyjnego projektu pn. AKILIADA. Inicjatywa jest odpowiedzią na rekomendację Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówiącą o minimum 60 minutach codziennej aktywności fizycznej, które są konieczne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Dodatkowo, edukacja w ruchu to dbałość nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. To także lepsze wyniki w nauce, rozwój kompetencji społecznych i dobra zabawa.

Projekt objęty jest honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Poprzez udział w AKILIADZIE, zabierzemy dzieci w fascynującą podróż edukacyjno-ruchową przez historyczne Igrzyska Olimpijskie do IO w Paryżu 2024! Przygodzie towarzyszyć będzie zdobywanie informacji o różnych dyscyplinach sportowych, a także o kulturach, językach oraz tradycjach wcześniejszych państw-gospodarzy IO, które po drodze odwiedzimy. Wszystko to okraszone zostanie zdrową porcją ruchu, gwarantującą dzieciom niezapomnianą zabawę!

Korzyści dla dzieci wynikające z udziału w projekcie

  • Lepsze wyniki w nauce

W AKILIADZIE nauka i aktywność fizyczna idą ze sobą w parze. Zaledwie kilka minut ruchu w czasie zajęć pomaga dzieciom łatwiej przyswajać informacje. To połączenie wpływa pozytywnie na zdolności poznawcze, przekładając się na lepsze osiągnięcia edukacyjne.

  • Prawidłowy rozwój fizyczny

Aktywność ruchowa odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju fizycznym dzieci. Regularny ruch wspiera m.in. wzrost i rozwój mięśni, kości oraz układu sercowo-naczyniowego i oddechowego, a także sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

  • Zdrowie psychiczne

Ruch ma korzystny wpływ nie tylko na ciało, ale także na zdrowie psychiczne. Dzięki aktywności dzieci mogą wyrażać emocje, rozładować napięcie i doświadczyć poczucia zadowolenia, co pozytywnie wpływa na ich samopoczucie. 

  • Rozwój kompetencji społecznych

Aktywność fizyczna w AKILIADZIE staje się doskonałą okazją do rozwijania kompetencji społecznych. Poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia, dzieci uczą się wzajemnego wsparcia, współpracy, szacunku

do innych i budowania relacji, a także radzenia sobie z trudnościami.

  • Dobra zabawa

Wykonując zadania ruchowe, osadzone w atrakcyjnej fabule, dzieci zostają uczestnikami pasjonujących przygód, które nie tylko dostarczają cennych treści edukacyjnych, ale także przynoszą wiele radości i uśmiechu. Czy istnieje lepszy sposób na pokonanie nudy wynikającej ze zbyt długiego siedzenia lub na rozładowanie nadmiaru energii?



 

klasa 4a - wychowawca mgr Śliwiak Anna  

1. Bartosz Kasperowicz - 5,91 zachowanie wzorowe
2. Wojciech Mazur 5,45 - zachowanie bardzo dobre

3.  Florian Czupajło 5,18 - zachowanie wzorowe

4. Szymon Glibowski 5,0 - zachowanie wzorowe 

5. Artur Skuratko 4,82  - zachowanie bardzo dobre 

klasa 4b- wychowawca mgr Malińska Iza

1. Filip Kryger-  6,00  zachowanie wzorowe 
2. Leon Badowski-  5,91  zachowanie wzorowe 
3. Julia Gapski - 5,91  zachowanie wzorowe 
4. Julia Kaliszuk - 5,82  zachowanie wzorowe 
5. Zuzanna Pietrzak - 5,73  zachowanie wzorowe 
6. Piotr Stempliński - 5,55  zachowanie wzorowe 
7. Emilia Grzesiewicz - 5,55  zachowanie wzorowe 
8. Alicja Ingielewicz - 5,27 zachowanie wzorowe 
9. Julia Plichta - 5,18  zachowanie wzorowe 
10. Jakub Pietrzak - 4,82  zachowanie bardzo dobre

klasa 5a - wychowaca mgr Książak Maria

1.Ślińska Justyna - 5,58  zachowanie wzorowe
2.  Kajda Amelia - 5,08  zachowanie wzorowe
3.  Szczęśniak Lena - 5,08  zachowanie wzorowe
4. Slipiko Piotr - 4,92  zachowanie bardzo dobre
7.
Letkiewicz Hanna - 4,91  zachowanie bardzo dobre
2.
Bazelska Maja - 4,83  zachowanie wzorowe
10.
Podgórska Lena  - 4,83  zachowanie  wzorowe
3.
Błachnio Wanessa - 4,75  zachowanie bardzo dobre
klasa 5b - wychowawca  mgr Zęgota Anna
1. Zielińska Małgorzata - 5.33  zachowanie wzorowe

2. Jasiewicz Mikołaj - 5.25  zachowanie bardzo dobre

3. Głąbicki Jakub - 5.00  zachowanie wzorowe

4. Kaczorek Michalina - 5.00  zachowanie wzorowe

5. Sierzputowska Marta - 5.00  zachowanie wzorowe

6. Jakimiak Julian - 4.92  zachowanie bardzo dobre

7. Jeżewska Oliwia - 4.83  zachowanie bardzo dobre

klasa 5c wychowaca mgr  Stachowicz Patryk 
1. Suchecka Julia
- 5,67 zachowanie wzorowe
2. Nadziejko Alicja
- 5,50  zachowanie wzorowe
3. Plichta Rafał
- 5,50  zachowanie wzorowe
4. Kunc Dominik
- 5,25  zachowanie bardzo dobre
5. Orłowska Wiktoria
- 4,75  zachowanie bardzo dobre
6. Kur
zątkowski Szymon - 4,75  zachowanie bardzo dobre

klasa 6a - wychowawca mgr Jarmoła Genowef

1.Nataniel Jakszewicz - 6,00  zachowanie wzorowe
2. Zofia Sobolewska - 6,00  zachowanie wzorowe

3. Maja Kaliszuk - 5,58 zachowanie wzorowe

4. Patrycja Kościug - 5,58  zachowanie wzorowe

5. Tomek Jędrzejczak - 5,50  zachowanie wzorowe

6. Hubert Graczyk - 5,42  zachowanie wzorowe

7. Małgorzata Dulisz - 5,33  zachowanie wzorowe

8. Alicja Denisiuk - 5,25  zachowanie wzorowe

9. Agata Ślińska - 5,25  zachowanie wzorowe

10.Oliwier Meredyk - 5,17  zachowanie wzorowe

11.Wojciech Borawski - 5,00  zachowanie wzorowe

12. Maja Pruska - 4,92  zachowanie bardzo dobre

13. Ignacy Marek - 4,92  zachowanie bardzo dobre

14. Mia Buraszewska - 4,75  zachowanie wzorowe

15. Kamil Kubik 4,75 wzorowe

klasa 6b- wychowawca mgr Cygan Joanna
1. Kalinowski Piotr - 4,75  zachowanie 
wzorowe
klasa 7a-  wychowawca mgr Pietrzak Monika
1. Franciszek Czupajło - 5,14  zachowanie wzorowe
2. Paweł Kwiatkowski - 4.93  zachowanie wzorowe

Klasa 8 b - wychowawca mgr Niewiadomski Roman  
1. Strzałkowska Anna - wzorowe i średnia 5,29
2. Golis Tymon - wzorowe i średnia 4,93

klasa 8a  wychowawca mgr A. Wolanowska
1.Antoni Dragun - 5,78 zachowanie wzorowe
2.Amelia Skowrońska -  5,65 zachowanie wzorowe
3.Martyna Jarczewska -  5,56 zachowanie wzorowe
4.Jakub Dróżka - 5,50 zachowanie bardzo dobre
5.Szymon Pilas -  5,39 zachowanie wzorowe
6.Edyta Olczak -  5,33 zachowanie wzorowe
7.Mateusz Giecewicz-  5,11 zachowanie wzorowe
8.Oskar Gajewski-  5,06 zachowanie bardzo dobre
9.Victoria Łukaszewska -  4,83 zachowanie wzorowe
10.Aleksandra Ingielewicz - 4,78 zachowanie wzorowe

klasa 8c wychowawca mgr Frąckiewicz Dariusz 
1. Grudzień Katarzyna - 5,72 zachowanie wzorowe  

2. Nikiperowicz Julian - 5,11 zachowanie wzorowe 

3. Sidorko Wiktoria - 5,11  zachowanie wzorowe 

4. Pilarczyk Julian - 4,78  zachowanie wzorowe 

 

 

Szkolny Konkurs Ortograficzny o tytuł

„Mistrza Ortografii” i „ Mistrza Kaligrafii” rozstrzygnięty

Ciekawym wyzwaniem dla uczniów naszej szkoły był konkurs ortograficzny, który odbył się w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego . Jego celem było propagowanie poprawności ortograficznej oraz uwrażliwienie uczniów na piękno języka ojczystego.

Z ortograficznymi zawiłościami zmierzyli się uczniowie klas IV-VIII. W trudnej rywalizacji zwycięzcami zostali ci, którzy wykazali się najlepszą znajomością zasad pisowni oraz dbałością o estetykę i poprawność graficzną pisma.

Spośród 220 uczestników wyłoniono mistrzów:

„Mistrzowie Ortografii” w kategorii klas:

IV - Bartosz Kasperowicz

V- Mikołaj Jasiewicz

VI- Nataniel Jakszewicz

VII- Nina Matraszek

VIII-Amelia Skowrońska

Klasowi „ Mistrzowie Ortografii”

4b - Filip Kryger                  

5a - Justyna Ślińska          

5c- Dominik Kunc                

6b - Alicja Błaszczyk          

8b- Adam Juszczak

8c- Julian Nikiperowicz      

„ Klasowi Mistrzowie Kaligrafii”

4a- Bartosz Kasperowicz  

4b- Emilia   Grzesiewicz

5a- Wanessa Błachnio

5b- Mikołaj Jasiewicz                                                                                                                                                              

5c- Alicja   Nadziejko

6a- Zofia     Sobolewska

6b- Alicja Błaszczyk

7a- Pola Semeniuk

8a- Martyna Jarczewska

8b- Yulia Vasilevich

8c- Hanna Miszta

Pani Wioletta Nowakowska dyrektor szkoły podczas szkolnego apelu pogratulowała i wręczyła zwycięzcom dyplomy. Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni przez kolegów i koleżanki gromkimi brawami. Serdeczne podziękowania dla Rady Rodziców za ufundowanie nagród.

Gratulujemy! 😊 Polonistki